Tuesday, March 20, 2012

Makin berisi =)

Orang lain bila badan makin berisi, makin susah hati. Saya plak berat makin bertambah, makin bahagia rasanya. Hehe. Dah terbalik kan.



Maunya tak gembira. Sebelum ni saya berat badan saya tak pernah pun jejak ke angka 50kg. Harap tinggi je lebih. Naik menyampah bila orang asyik tegur badan kurus sangat. Macam orang sakit.



Tapi masa balik kampung masa cuti sekolah baru-baru ni, ramai yang tegur badan saya nampak berisi. Saya apalagi. Senyum sampai ke telinga lah. Masa kat rumah makcik cepat je saya mintak pinjam penimbang. Tengok-tengok rupanya berat saya dah cecah 50.5kg daripada kali terakhir saya timbang dalam 48kg. Wahhh mantap!



Saya tanya hubby saya. Dia tak perasan maybe sebab hari-hari mengadap muka saya kan. Tapi lepas dah berhari-hari baru dia mula nampak perbezaan. Banyak part yang dah makin mengembang. Hahahaa. Serius banyak baju yang rasa dah makin ketat terutamanya tang punggung. Banyak kain baju kurung yang dah sendat. Rasa dah tak boleh nak zip. Sabar jelah.



Tapi sikit pun saya tak risau. Sebab saya dah lama sangat nak rasa badan berisi sikit. Bukanlah gemuk ye. Cukuplah nak comel dan gebu serta sedap dipeluk. Hehehe. Yang makin risau sekarang ni adalah si hubby saya. Jap-jap kang dia belek badan saya. Dia cakap dia risau sangat kalau badan saya jadi macam kakak saya. Hahahaha. Kakak saya memang berisi sikit orangnya. Lagi-lagi anak nak masuk 3 ni. Tapi saya cakap kat hubby, saya akan jaga badan. Sekarang ni pun baru je nak dapat berat ideal.



Apa petua berat badan saya naik? Saya pun tak berapa pasti. Tapi rasanya maybe sebab supplemen yang saya makan. Saya makan supplemen tu belum pun sampai sebulan. Tapi kesannya dah boleh nampak. Sebelum ni saya susah betul nak habiskan nasi sepinggan. Tapi sekarang boleh habis dengan jayanya. Supplemen apa tu kemudianlah saya share ye. Saje nak ngada-ngada sikit. Boleh kan? Hehehe.



Misi saya seterusnya nak dapatkan berat paling maksimum 53kg. Sebab bila saya kira BMI sekarang ni saya dalam kategori underweight. Maknanya tinggi tak sesuai dengan berat. Saya kena tambah berat lagi sikit untuk mendapatkan BMI yang ideal.



Insyaallah. Doakan saya sihat ye kawan-kawan. =)



5 comments:

  1. nanti jgn lupa share ye..sbb nak bg utk incek suami kakD ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...supplemen ni utk pompuan je kot kakD...kalo yg biasa2 leh amik vit C je...rasanya ok gak utk naikkan berat badan...supplemen sy makan ni bkn utk naikkan berat badan sebenarnya tp maybe tu side effect...

      Delete
  2. waaa suka nya dia, huhu hany nih ha, makin mencanak canak naik. heheehe tensiii tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe takpelah hany...yg penting hati gembira dan badan sihat...kalo kurus pun tapi tak sihat tak guna gak kan...asalkan jgn overweight sudahlah... ;)

      Delete
  3. Yg sorg ni dah nak overweigh ni..cmane..kih3..bulat mcm doreamon dhh ni..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat