Monday, April 9, 2012

Samsung Galaxy Tab + Galaxy Note = Pokai!

Saya ni bukanlah orang yang gila gadjet. Tapi sejak hp sy rosak ni, sy dah mula survey hp-hp baru yang mula jadi sasaran. Memang dah tak sabar nak pakai hp baru. Huhu.



Sebelum ni saya sangat gila dengan iPhone 4s. Sampai bosan suami saya bila saya asyik mintak je. Dia pulak tak abis-abis suruh saya repair hp saya yang rosak ni. Jimat katanya. Haihhh! Kalau keinginan ni dah datang, janganlah sesekali halang. Memang tak jalan punya. Hehe.



Baru-baru ni tetiba saya tertanya kat suami sama ada
dia nak tak kalau saya belikan galaxy tab or ipad. Kau gila kalau dia taknak! Hahaha. Cepat je dia angguk. Ceh! Saya tanya tu pun sebab kebetulan kawan saya nak jual tab yang dia dapat. Dia tak guna pun lagi. Harga pun harga kawan.




Galaxy Tab 10.1 (Suami saya rabun. Jadi saya kena beli yang paling besar!)



Tapi saya cakap kat kawan saya tu kena tunggu hujung bulanlah. Kiranya dia simpan untuk sayalah kan. Yang jadi kecewa dan sedih sangat bila sampai masanya dia bagitau tab tu adik dia dah guna. Adoiya
i. Saya bukanlah ralat sangat tak dapat benda tu tapi sebab saya macam dah terjanji kat suami nak hadiahkan dia. Sedih je rasa.



Pastu sekarang ni misi saya nak dapatkan tab untuk suami kesayangan saya. Pulak tu sekarang ni jap-jap kang asyik tanya je bila na
k hadiahkan dia tab tu. Haitceh! Dulu konon suruh jimat.



Pasal iPhone 4s yang saya idam-idamkan tu makin lama makin pudar plak dalam hati saya. Hehe. Sebab apa? Sebab saya dah jatuh cinta sama benda lain. Namanya cik Galaxy Note. Sorry cik iPhone! Saya teruja gila bila dapat pegang Note kawan saya. Best gila! Yang paling buat saya suka sebab boleh update blog dengan cepat dan mudah. Wowwwiiii!!




Oh idaman kalbu ku! Ada sapa-sapa nak hadiahkan? ;D




Jadi sekarang memang saya dah nekad nak dapatkan kedua-dua menda alah tu. Tak pernah saya rasa senekad ni. Cewah! Lagipun tengah masyukk sekarang ni. Sebelum habis baik saya gunakan sebaiknya. Hehe.



Cuma yang jadi masalah sekarang ni, saya ni agak buta IT. Bukan tak boleh saya pegi beli sendiri, tapi saya takut kena tipu. Pastu tengah dalam dilema sama ada nak beli kat kedai atau beli di branch Celcom. Kalau saya beli kat Celcom, banyak plan yang murah-murah. Memandangkan sekarang ni pun saya memang pakai postpaid.



Masalahnya kat sini takde Celcom Centre! Adoiyai! Kalau tak dah lama saya boleh pakai. Nak beli kat kedai biasa kat Lipis ni memang saya tak beranilah. Kat sini memang banyak kaki kencing. Lagilah kalau dia tengok saya ni macam bodoh-bodoh alang sikit. Hehehe.



So kengkawan, anyone call help me to solve this problem? Nanti saya belanja ipad...Eh! Belanja makan. Huahuahua.



10 comments:

  1. eceh2...jgn kata kamu...kakD tngk pun *tiba2* terbekenan la plak.....

    pakencikkkk...nak Galaxy Note satuuuu.....

    ReplyDelete
  2. diela,better pergi beli dr celcom, digi or maxis nye branch. bagi hany konfiden sikit beli dari dorg2 ni, risau la kan kalau beli kedai hp tu. rasanya boleh je beli tanpa plan tu. kalau ipad lak, pergi la apple center ke, takpun order thru online tp dr apple yg sah la. kalau nk tab tu, pergi either digi,celcom or maxis. mana2 la yg murah pakej dia. benda2 cenggini risau gak kan lagipun mahal tuh...takot gak kena tipu ke apa kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah hany...org ada gak fikir camtu...lagipun kalo beli kat branch celcom/maxis/digi ni byk plan yg murah2 kan...pastu risiko nak kena tipu tu pun rendah sgt...anyway thanks hany bg pendapat... ;)

      Delete
  3. Pndapat su lak..if beli by plan celcom dll, mmg wktu beli sgt murah, but bil nt akn sgt mahal dn kena ada kontrak sthun or lbh..bila dikira2, beli direct dr kedai jauh lbh mrah dan br subcribe data. Klo dh ambik plan, nt bil melambung2,kita dh xleh nk krgkn plan data..tmbh blh, tp krg xblh...

    Klo xbrani bli direct kedai, bli je plan..slamat drpd dpt brg xori..tp bila dh pkai alah2 ni, mmg monthly bil xsah ckp la if nk bawh rm150..xtAu kot ada plan yg murah..try survey2 dlu la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah kan...takut plak kalo bulan2 bil melambung plak...

      Delete
  4. babe, dah beli blom? best tak galaxy note?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe belum berkesempatan lagi nak ke kl...kat sini susah sikit nak dapat...apa2 hal kena ke kl senang byk kedai...setakat ni review mmg bestlah... ;)

      Delete
  5. Babe silalah beli..! Aku pun otw ni.. Walaupun S3 dah kuar, aku prefer Note. Lagi2 utk org yg busy mcm kitew2.. hahaha

    Zarith**

    ReplyDelete
    Replies
    1. babe..aku dh selamat beli pun...smpai dah rasa bosan pun ada...bosan sbb asyik org lain je yg main game...aku nak main pun x dapat...tp mmg bestla nok oiii...beli jgn x beli...

      Delete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat