Monday, January 24, 2011

Bertukar Pemimpin - perkara biasa

Salam semua. apa khabar?



Hari ni me dapat boss baru. rasa excited sangat. maybe sebab beliau bekas kaunselor kot. untung-untung leh kongsi pengalaman. rasa baru je dapat Pengetua baru. tak sampai 5 bulan, bertukar lagi. secara tak langsung cara bekerja pun akan turut bertukar. 


Me berkhidmat di sekolah ni hampir 2 tahun. dalam 2 tahun me dah rasa bekerja dengan 3 orang dan 3 jenis pemimpin. masing-masing ada cara tersendiri. bila pemimpin bekerja agak slow, maka anak-anak buah pun akan terikut slow gak. bila pemimpin laju, kami pun jadi laju. macam-macam pendekatan yang digunakan. dan Alhamdulillah setakat ni me rasa selesa dengan semuanya.



Bertukar pemimpin dalam sesebuah organisasi tu perkara biasa. adatlah dalam bekerja kan. setiap masa mesti akan ke peringkat yang lebih tinggi. dan perubahan tu bagus sebenarnya. setiap orang mempunyai pengalaman dan pendekatan yang berbeza. yang pastinya setiap pendekatan itu mempunyai matlamat yang sama iaitu ke arah kecemerlangan organisasi. 


Macam me sendiri, pertukaran pemimpin diterima dengan hati yang terbuka. tak sabar rasanya nak bekerjasama dengan orang baru. tak sabar nak melihat cara pentadbirannya. me juga harap pemimpin kali ni dapat bertahan lebih lama menabur bakti di sini. Insyaallah.


*Berdebar pun ada bila berdepan dengan kaunselor yang lebih berpengalaman.



2 comments:

  1. kakD :
    berdebar sbb takut kalo boss tanya mcm2 pasal kaunseling pastu menggigil nak jawab...hehehhe...yela, org ni masih baru...die dah otai... ;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat