Friday, January 14, 2011

TNB buat penjimatan bajet ke?

Hai. morning sume. ada sihat?



Hari ni aku pergi keje dalam keadaan pening kepala. sebab? mandi, bersiap, bersolek bagai dalam KEGELAPAN! gelap gulita ok. hanya bertemankan torchlight handphone aku. emmm ada gak kegunaan E72 aku ni. tu pun aku main tepek-tepek je. mata duk menahan silau torchlight.


 
Ok, aku cite camne dan bila black-out ni berlaku ek. dia start buat hal masa aku ngan hubby nak naik bilik. nak tidola! baru je hubby pasang charger handphone dia, terus puppp!! gelap sudah. aku yang masa tu kat bilik iron menggagau cari pintu keluar. dalam hati sumpah-seranah jangan cakapla. actually aku memang fobia dalam gelap. rasa sesak nafas.



Akhirnya jumpa gak pintu. tu pun pas 2 kali jari kaki terlanggar bucu meja. serius rasa nak bunuh orang time tu. cepat-cepat aku kejar cahaya torchlight yang hubby baru on. fuhh lega. pastu aku bebel-bebel kat dia. yela, ingatkan sebab charger tu jadi black-out. 


Hubby turun bawah then godek-godek suis utama. semuanya elok je. takde plak kena 'tendang'. dia jenguk plak ke luar. ada yang gelap, ada yang cerah. tak puas hati lagi. dia godek-godek lagi suis tu. tetiba sume lampu dalam rumah aku terkelip-kelip. macam hidup segan mati tak mau. masa ni aku dah terbaring kat bilik sebab tengah melayan pening akibat mencari jalan dalam gelap tadi.



Masa lampu duk terkelip-kelip tu, hubby jenguk kat luar. ada beberapa biji rumah yang pun sama tengah duk berlip-lap. dah macam disko. cuma takde muzik je. tak lama tu barula ok. tapi yang lawaknya, bila lampu rumah aku ok, rumah orang lain plak black-out. bila orang tu duk godek-godek suis dia sampai ok, rumah aku plak black-out. what the fish?? apakah semua ini? satu gurauan kah?


Last-last hubby malas nak layan. jam pun dah dekat pukul 12. baik tido lagi bagus. yang peliknya, cuma lampu je tak leh on. kipas leh plak. hadoiii!! tak kisahla. janji tak tido dalam kepanasan. masa tido tu pun jangan tanya la berapa kali kipas tu on and off. aku sedar-sedar je badan habis berpeluh. grrr geram ok.



Sebelum ni plan nak panggil orang repair wiring rumah aku tu. tapi aku rasa bukan masalah wiring rumah aku. tapi sebab wiring taman tempat aku duduk tu. tak pun maybe TNB tengah buat penjimatan bajet kot. tu yang power pun tak kuat. duk berebut dengan orang lain. kalau hari ni masih tak ok gak, maknanya kena buat report ke TNB la. tak sanggup aku nak berpening setiap hari.


Ada sesapa orang TNB ke kat sini?? boleh tolong saya?? ;D



1 comment:

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat