Thursday, August 4, 2011

Pengalaman puasa (1)

Salam Ramadhan kawan-kawan. =)



Hari ni rasa segar je sebab sejuk. malam semalam kat sini hujan ribut petir sume ada. barulah rasa nyaman sikit. dah beberapa hari asyik panas terik.



(Terstop 40 minit sebab ada student nak buat sesi. huhu)



Ok sambung balik. hari ni tetiba rajin plak nak update blog pepagi gini. sebabnya? teringat kenangan berpuasa masa kecik-kecik dulu. seingat aku la kan, aku start berpuasa masa darjah 3. kira dah beso gak kan? haha.



Tu pun puasa lubang-lubang. tak sampai setengah bulan kot. yela aku ni masa kecik-kecik lasak yang amat. berkawan dengan sepupu sepapat lelaki je. yang pompuan aku tak suka. lembik. haha. diorang panjat pokok, aku ikut. diorang masuk longkang, aku ikut. diorang sauk ikan kecik dalam longkang, aku yang tolong. dah macam tomboi dah aku ni.



Pastu bila dah lasak camtu camne lah nak tahan pose kan. balik-balik rumah terus bukak peti ais, teguk air. pehhhh nikmat! tetiba mak datang jerkah. tapi mak taklah marah mana pun. yela baru mula belajar pose. masa tu takdenya nak rasa malu ke ape.



Dahlah tak pose. time orang lain buka pose, aku yang paling menyibuk kat meja makan. mengalahkan orang pose. sesetengah orang kalo ada ahli keluarga yang tak pose mesti tak boleh buka pose same-same kan? tapi family aku tak buat rule camtu. pose ke tak pose ke sume duduk semeja.



Pernah sekali tu aku kuar main dengan sepupu sepapat lelaki aku. pastu siap bawak sling bag kecik. nak tau aku isi apa? kerepek!!! hahahaha. bila lapar terus ngap! buruk betul perangai aku masa kecik kan? nak kata kecik pun tak gakla. hahaha.



Tapi tu masa aku darjah 3 la. lepas daripada tu memang tiap tahun aku pose penuh. bila dah start akil baligh barulah banyak lubang semula. heheh.



Sebenarnya banyak kejadian masa bulan pose ni. tapi banyak yang aku dah lupa. masa dah masuk sekolah menengah lain plak citenye. haa yang tu aku kena sambung dalam entri lain plak. tak taulah bila. tunggu aku rajinlah. =P



Ok bai!


1 comment:

  1. hehehhehe....kakD pun masa darjah 3 tu rasanya pun tak stat posa lg kot...seingat kakD darjah 5 pa stat posa betoi2....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat