Monday, January 24, 2011

Hari ni dapat banyak info!

Selamat tengahari kengkawan.



Hari ni me dapat belajar banyak benda tau. alah benda simple je. simple pada orang lain la. me baru je nak belajar membuatnya. hehehe. tapi kan orang tua-tua kata 'tuntutlah ilmu hingga ke liang lahad'. maknanya belajarlah selagi hidup. jangan malu kalau tak tahu. bila kita dah tahu, kita pun boleh sebarkan ilmu tu dan orang lain pun akhirnya tahu. ok, persoalannya, berapa banyak perkataan 'tahu' di atas? hahahah. gurau jap.



Ok, perkara pertama yang me dapat belajar hari ni adalah mengenai Tutorial Generate Backlink Percuma dan Meningkatkan PageRank Untuk Blog oleh seorang blogger glamour iaitu ANASTASYEA. rupanya selama ni me tinggalkan jejak kat komen blogger lain bukan menggunakan backlink tapi text link. bila kita gunakan text link, menyusahkan orang lain nak pegi ke blog kita. kalau guna backlink yang betul, sekali klik je dah sampai. yes! now i know. ;P



Second thing that i've learned today is, Cara Membuat Quote Dengan Background Yang Cantik yang diajar oleh blogger MZHANY. yang ni special sikit tau. sebab ianya dibuat atas permintaan me sendiri. wawawawa. terharunya. inilah yang dinamakan tak kedekut ilmu. selagi boleh ajar, kita ajar. tak gitu Hany? tenkiu bebanyak! pasni leh minta ajar lagi. ;)



Maybe ada kat luar tu yang menyampah kan. benda simple camtu pun nak kecoh. well, me jenis kalau tak tahu, me akan bertanya. tak kisahla benda tu simple ke susah ke. yang penting akhirnya me tahu. mula-mula maybe banyak yang kita tak tahu. tapi bila kita belajar, lama-lama semuanya kita akan tahu. pastu boleh ajar orang lain plak. kan dapat pahala tu.  



So, bagi yang masih tak tahu (macam me), marilah sama-sama kita menuntut ilmu daripada orang yang lebih tahu. bak kata orang, jangan jadi 'bodoh sombong'. akhirnya kita gak yang rugi.



So, ape lagi? jomla kita ke kelas tutorial MZHANY dan ANASTASYEA. sekaranglah! jom!



4 comments:

  1. kakD :
    hehe...seronok kan dpt belajar benda baru...kemaruk nak buat... ;)

    ReplyDelete
  2. diela...
    huhu tengkiu sbb bg link yg anastasyea tuh...hany tak tahu pulak psl ni...mlm ni dpt ilmu jugak ;)

    Gemilang…

    ReplyDelete
  3. hany :
    welcome...tak rugi share ilmu kan...rase best sgt bile org lain pun dpt manfaatnye...tq to u too... ;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat