Tuesday, January 25, 2011

Hari yang ditunggu-tunggu telah tiba

Hai everybody! ceria tak pagi ni? tak ceria? kenapa?



Hari ni baru hari Selasa. tapi kenapa me ceria sangat? tau? hahahah. bijak memang bijak. sebab hari ni adalah hari di mana sesi cucuk-mencucuk akan berlaku di kesemua bank berhampiran anda. memang havoc lebih-lebih lagi kalau pegi pas habis keje kang.


Me biasanya takkan ke bank masa first day gaji ni. jawabnya beratur la sampai ke luar bank. me akan pegi time dah gelap kang. malamla. mase tu memang ade gak orang but tak lah seramai waktu siang. parking pun merata-rata. tak panas. 



Bagi yang keje gomen, mesti pernah dengar orang duk label kita ni pekerja yang tak sabar nak tunggu 25hb kan. abis ada ke orang yang dah penat lelah bekerja pastu taknak gaji? kalau anak datuk maybe la kot. gaji bulan lepas tak usik lagi dah masuk gaji bulan ni. alahaii syoknya camtu kan.


Tapi bila dah namanya manusia ni macam tulah. tak pernah rasa puas. makin besar pendapatan, makin besar gak kemahuan. bila gaji kecik, merungut. bila dah diberi kenaikan gaji, pun tak cukup gak. sebab kemahuan lebih besar daripada kemampuan. errr macam terkena dengan batang hidung sendiri je. ngeheheh.



Jadi, patutnya kita rasa bersyukur dengan apa yang kita ada sekarang. ada orang hidup lebih susah. nak merasa makan KFC pun setahun sekali. sebenarnya apa yang kita dapat setiap bulan tu lebih dari cukup andai kita pandai menguruskannya. sedangkan ulat dalam batu pun boleh hidup. (betul ke pepatah ni?) inikan pulak kita yang hidup dalam rumah batu ni.


* Hari ni dapat gaji, dah tak sabar tunggu gaji bulan depan plak. ;P



7 comments:

  1. wah best2..dh lama x rasa mnede camni. rindu rasanya nak bekerja semula

    ReplyDelete
  2. lelord :
    heheh....best ke? jomla kita keje... ;)

    ReplyDelete
  3. diela ni utk diela

    http://www.mzhany.com/2011/01/tutor-versi-hany-recent-comment-di-blog.html

    ReplyDelete
  4. hany :
    takpe nnt duit org dh abis, hany msh byk lagi...hehehhe
    ok thanx ek hany atas tunjuk ajar...lap u lah!
    ;)

    ReplyDelete
  5. kakD :
    meh dtg lipis...sy belanja makan ikan patin masak gulai tempoyak...sedapp woooo.....hehehhee

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat