Thursday, March 31, 2011

Alhamdulillah. Rezeki dari Allah.

Morning all. sihat?



Tetiba terbau lauk masak asam pedas. ni mesti bau dari kantin ni. almaklumlah ofis dekat je dengan kantin. hehe. orang belah pantai timur ni memang dah rutin makan berat belah pagi. me cuba gak try tapi tak leh masuklah. selera belum terbukak nak makan berat-berat time camni. kul 12 kang barulah cari nasi. 


Ops, me bukan nak cite pasal nasi sebenarnya. cuma nak share kegembiraan dengan kawan-kawan. rasa bersyukur sangat sebab diberi rezeki melimpah ruah sejak kebelakangan ni. Alhamdulillah setakat ni apa yang diusahakan dengan sepenuh hati diberikan ganjaran oleh Allah. me yakin kalo kita nak sesuatu tu, dan kita usahakan bersungguh-sungguh, InsyaAllah akan mendatangkan hasil.



Rezeki takkan datang bergolek kalo kita cuma tunggu dan lihat. semuanya memerlukan langkah pertama. takkan nak tunggu bulan jatuh ke riba. macam gaji bulan-bulan yang kita dapat tu pun datangnya dari hasil usaha kita bekerja. kalo orang yang tak bekerja boleh dapat duit dari langit ke? *tak termasuk orang yang makan gaji buta. ;)


So, nak taknak kalo kita nakkan sesuatu hasil tu, kita kena la menuainya terlebih dulu. isi baja yang bagus-bagus, pencahayaan yang sempurna. InsyaAllah bila tiba masanya nanti, buah yang terhasil mesti dari kualiti yang bagus-bagus juga. hasilnya memang lumayan pakkk.



Bila rezeki makin bertambah ni, semangat nak berusaha tu pun semakin kuat. yela, dah ada peluang depan mata. kenapa taknak gunakan lagi? ibaratnya, mata dah mengantuk sangat, tapi sanggup tolak bantal yang diberi. kan best tido guna bantal. tu ibarat je. 


So ape lagi kawan-kawan? jomlah berusaha dengan saya. usaha membawa kejayaan. ;)



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat