Tuesday, October 27, 2009

~Usia Hanya Nombor~~


Hari ni genap umur aku 25 tahun...hmm dah semakin bertambah usia aku...ramai yang mengatakan usiaku masih muda namun bagi diri aku sendiri, usia hanyalah nombor yang makin bertambah setiap tahun...ajal dan maut tak mengenal sama ada seseorang itu muda atau tua...setiap tahun apabila tarikh 27 Oktober menjelang, aku mula cuba mengingati apa yang telah berlaku dan apa yang telah aku lakukan sepanjang hidup aku...mengingati semua dosa-dosa yang pernah aku buat...

Walau apa pun, untuk tahun ini aku bersyukur sebab masih berpeluang meraikan hari lahirku dengan suami tercinta walaupun berjauhan dengan keluarga...aku tak minta apa-apa pun dari suami pada tahun ini kerana tak nak menyusahkannya...aku cuma minta agar dia dapat menghabiskan masa dengan aku...apa pun aku gembira sangat sebab tepat jam 12 tengah malam 27 Oktober 2009, suamiku menjadi orang pertama yang wish selamat hari lahir pada aku...diiringi dengan nyanyian yang agak sumbang, (hehe...) dia membisikkan ke telingaku bahawa dia amat menyayangiku...hmm terasa bahagianya hidup ini...semua itu dah cukup bagi aku...aku tak perlukan barang yang mahal untuk membuktikan kasih dan sayang....

Angka 25 ini aku harap menjadi satu angka yang bakal memberi sinar dalam kehidupanku dengan suami...aku berharap impian kami berdua untuk mendapat anak tercapai pada usia ini...aku juga berharap rumahtangga yang kami bina lebih setahun ini kekal hingga ke akhir hayat...apa yang pasti jika diizinkan Allah, aku ingin menyambut ulangtahun kelahiranku yang ke-26 di sisi suami dan anak tercinta...InsyaAllah...dan aku akan sentiasa mengingatkan diriku bahawa usia hanyalah nombor...sentiasalah mengingati kematian...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat