Friday, September 24, 2010

~ Hello, ni sape? ~



Di suatu petang yang terik akibat bahang matahari yang melampau. di dalam bilik di sebuah sekolah.



Lagu You Belong With Me nyanyian Taylor Swift berkumandang.






Saya : Hello...


 Tah sape ( Minah 1 ) : Hello, sape ni?


Saya : Nak cakap dengan sape?


Tah sape (Minah 2) : Ni sape?


Saya : Awak nak cakap dengan sape sebenarnya?


Tah sape (Minah 1 balik) : Sape yang cakap ni?


Saya (mula hangin) : Awak yang call saya. awak nak cakap dengan sape sebenarnya?


Tah sape : Ahhh, bising ar ko!



Tuuuuutttttttt.




* Minah ni kot yang call aku.




Huk aloh. sedikit terkedu di situ. die yang call aku, tapi aku lak yang kena marah. apakah? ade gak spesis manusia camni kan. korang penah kena tak situasi camtu? orang call kita, then tanya plak kita sape. bukan ke secara logiknya, kalo kita call orang, bermakna kita dah tau dengan sape kita nak bercakap. 




Ni mesti kes die jumpa no fon aku kat mane-mane pastu try call. daripada suara macam kanak-kanak spastik je. kire macam budak-budak nakal la yang tengah gedik. tak tau la plak kalo mak orang yang bersuara kanak-kanak. ade aku kisah?




Cuma aku agak menyampah kalo terjumpa dengan orang yang tak reti beradab ni. bagi salam pun tak. main terjah je. pastu boleh plak marahkan kita balik sebab kita duk tanya die nak cakap dengan sape. abis dah ko call no handphone private aku, ko berharap nak cakap dengan sape? Jennifer Lopez kah?




Ohh, maaf. saya apabila marah memang tulisan otomatik jadi besar. ngeheheh.




Kepada minah 2 ekor orang tu, aku harap pasni korang belajar la untuk lebih beradab bila bercakap dengan orang lain. walaupun dalam telefon orang tak leh nampak muka ko, tapi Tuhan nampak. kalo berpuluh orang ko buat camni, pastu berpuluh bakul gak orang memaki hamun korang, sendiri mau ingatlah.




* Mula risau bila no fon dah mula tersebar ke tangan tah sape-sape.



2 comments:

  1. diela..thanks psl pelajaran hr nih..hehehe..
    urm, su pn pnh kna cmnih..sabor je lh.
    siap mrh2,knape call suami dia..
    pdhal dia yg call org dulu.
    then su suh dia sebut blk no yg dia nk call,
    humm..rupe2 slh stu no..
    pastu bkn nak mntak maap ke ape dah tau dia slh org..ni main ltk jew..kuang ajor tul..hihih

    ReplyDelete
  2. sue :
    emmm mmg ade manusia takde sivik camtu...
    jgn dilayan....
    org pasni kalo minah tu ade kol lg, org letak trus... ;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat