Monday, April 5, 2010

~ Belasungkawa DIN BERAMBOI ~


Baru-baru ni dunia seni kita telah kehilangan seorang seniman yang tiada gantinya...
Allahyarham Mior Ahmad Fuad a.k.a Din Beramboi telah kembali ke Rahmatullah pada
02 April 2010 bersamaan 17 Rabiulakhir 1431 Hijrah jam 12.30 pagi...



Allahyarham pada mulanya disyaki dijangkiti virus kencing tikus hingga menyebabkan demam yang agak teruk...namun setelah dianalisis oleh pakar, arwah telah dikenalpasti mengalami demam denggi berdarah...arwah mengalami komplikasi kegagalan fungsi beberapa organ penting seperti hati dan buah pinggang...



Setelah 4 hari bertarung nyawa di hospital, arwah menghembuskan nafas terahir di sisi keluarga dan rakan-rakan baik arwah...innalillah...



Dan semestinya berita kematian itu satu yang amat mengejutkan bagi diri aku sendiri selaku pendengar setia Riuh Pagi Era pada setiap pagi ketika memandu ke tempat kerja...
Masih terngiang-ngiang lagi suara dan lawak jenaka arwah yang sering menjadi peneman aku setiap pagi...
Aku macam tak percaya bahawa arwah telah tiada...kerana seminggu sebelum arwah meninggal, aku masih lagi mendengar suaranya di dalam radio...
tapi, itulah kenyataan yang sangat pahit yang perlu aku dan semua penyokong arwah untuk terima...



Sejujurnya aku tak pernah berasa terlalu sedih dengan kematian arts-artis yang lain sebelum ini...tapi kali ini aku sendiri tak pasti apakah aura arwah hinggakan ramai yang tanpa segan silu menitiskan air mata...bagi diri aku sendiri, arwah terlalu dekat dengan hati aku...selepas ini aku yakin Riuh Pagi Era takkan seriuh dulu lagi...aku sendiri tak dapat bayangkan bagaimana Aznil akan meneruskan segmen itu seorang diri...aku sangat memahami perasaan itu...



Hingga sampai 1 saat di mana aku yang sekarang ini tak pernah menonton rancangan Melodi, mula menanti dari jam 11.30 pagi lagi semata-mata untuk mengetahui cerita tentang kematian arwah...yang aku yakin akan dipertontonkan...ye, memang betul...dan aku akui airmata aku laju mengalir apabila mendengar kenyataan daripada Aznil mengenai arwah...dan apa yang pasti, beratus atau mungkin beribu rakan-rakan dan sanak saudara arwah berkumpul di tanah perkuburan untuk memberikan penghormatan terakhir untuk arwah...



Al-Fatihah untuk Arwah Din Beramboi...





* Menahan sebak semasa menulis post ini... :'(


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat