Tuesday, November 9, 2010

~ Aku benci menunggu! ~



Morning kawan-kawan.



Miss me? muahaha. harap kamu kamu sume paham tentang ke-busy-an saya sejak kebelakangan ini. tetibe je ayat skema. ni pun curi-curi masa jap tinggalkan budak dalam dewan yang tengah duk dengar taklimat daripada SM Teknik Lipis.


Ye, aku memang tak suka menunggu. tapi orang tunggu aku takpe. hahaha. takdela, aku pun tak suka buat orang tertunggu-tunggu. rasa bersalah je. tapi ade sesetengah orang langsung takde rasa ape-ape bila buat orang ternanti-nanti. macam hati kayu.



Hari ni pagi-pagi lagi aku rasa darah dah naik ke kepala. janji pukul 9 pagi, dekat pukul 10 masih tak nampak batang hidung. masa mula-mula janji bukan main lagi. bila sampai masa, hati yang sejuk jadi panas. kalo takat aku sorang je yang panas hati takpela, ni melibatkan ramai orang lain. mana nak letak muka ni wey?


Tiap kali call cakap dah nak sampai. tapi tak sampai-sampai gak. sejam lebih duk menunggu die saja. sume dah mula panas bontot. sorang-sorang mula hilang. maybe dah bosan sangat menunggu kot. nasibla aku yang handle benda tu. kalo tak, confirm dengan aku sekali angkat kaki.



Dekat pukul 10 baru nampak duk terhegeh-hegeh berlenggang kangkung datang. buat muka macam takde ape-ape. aku plak terpaksa panggil balik sume yang dah hilang tadi. tersengih-sengih macam tak buat salah. minta maaf jauh sekali. aku nak bagi senyuman pun tak lalu. lantaklah.


Kenapa boleh jadi macam tu? tahla. takde moral dalam diri kot. spesis camni bila orang buat salah, die nampak. tapi salah sendiri, tutup mata sudah. mula menuding jari kat muka orang lain. orang itu salah. orang ini tak betul. die saja yang betul. die tak tau lebih ramai orang yang menyampah dengan die.



Bukan hari ni je aku jumpa dengan makhluk perosak camni. bersepah. pada aku la kan, senang je nak elak daripada terjadinya benda seperti ini. cuba letak diri kita kat tempat orang yang jadi mangsa tu. ape yang kita rasa? bengkek? marah? bengang? nak tumbuk orang? bila kita ade rasa camtu, secara tak langsung kita akan fikir panjang sebelum buat sesuatu perkara.


Dalam keadaan camni, kena fikirkan tentang orang lain. jangan duk pentingkan perut sendiri je. dah tau tak breakfast lagi, kuar la awal sikit. ni tidak. dahla kuar lambat, sempat plak ngeteh kedai mamak. padahal ramai orang tengah tunggu kedatangan die. patut ke?



Lainla kalo ade emergency case yang tak dapat nak dielakkan. itu aku pun tak leh nak buat ape. bolehla dimaafkan. tapi bukan kes berhenti-ngeteh-jap-kat-kedai-mamak-sebab-tak-breakfast-lagi. unforgiven okeh!




* Bila marah, rasa lapar. aku plak nak braekfast! 


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat