Wednesday, November 3, 2010

~ Terlewat seminggu ~



Hai.


Terlewat seminggu? saspennya. haha. jangan fikir yang bukan-bukan ye. masih belum ada apa-apa lagi. uhuk.



Aku terlewat seminggu untuk wish tahniah kat kakak kesayangan aku atas kelahiran baby keduanya pada 28 Oktober lepas. selang sehari je dari besday aku. wahhh pandai baby pilih tarikh nak kuar ye. ikutkan die lahir bulan 11 ni. tapi dah tak sabar nak tengok dunia.



Actually aku dah wish tahniah masa 1st day akak bersalin. cuma baru 1st time di blog. sekarang ni tiap-tiap hari aku paksa suruh adik aku mms gambar baby. aku memang suka bangat dengan baby lebih-lebih lagi yang baru lahir ni. masa anak akak yang 1st dulu pun dari baru lahir sampai beso aku yang jaga. bila masa kena pegi U, meroyan rindu tahap gaban.


Tapi tulah kan. tak semua yang kita nak, kita akan dapat. aku redha. ada hikmah di sebalik semua ni. tak dapat gomol baby sendiri, baby akak pun jadila. excited gila sampai sanggup shopping barang baby online! mak aih. ni belum anak sendiri lagi ni. ala ape salahnya. anak buah baru 2 orang. so memang tak kisah nak melabur untuk diorang.



Incek hubby pun dah paham sangat perangai bininya ni. takkan nak dihalang plak. kekadang dia terpaksa tahan malu bile bininya ni sesuka hati culik amik baby tah sape-sape tah yang terserempak kat shopping complex. tahla. tak leh betul tengok baby comel-comel ni. kalo tak comel, tak minat. hahaha. mane ade baby tak comel kan. sume gebus-gebus gitu.



Sekarang ni tak sabar nak cuti sebab nak balik tengok baby baru. akak dah ade sepasang. aku bile lagi? Insya-Allah. sabar banyak-banyak ye. Tuhan lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-Nya.


Nak tengok baby girl yang kiut miut macam ngangah die tak? (ngangah tu asal perkataan adalah mak ngah. tapi bile anak buah yang 1st sebut trus jadi ngangah. lekat sampai sekarang).




* Hai...nama sy Nur Afiqah Damia...panggil je Mia...ni hari pertama saya melihat dunia...


* Nenek saya tengah butangkan baju saya...nape muka saya macam anak cina..?


* Saya suka tido...hari-hari saya tido...kalo saya bangun maknanya saya lapar atau nak ek ek...


* Saya dipaksa bangun oleh ucu saya...saya sangat benci ok!


2 comments:

  1. su pn tringin nk ade baby sndr..hukhuk...

    ReplyDelete
  2. hehe...sabo ye sue...sue masih awal lagi...cuba lagi ye... ;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat