Thursday, November 4, 2010

~ Happy Deepavali in advance ~



Salam.



* Tenkiu google


Happy Deepavali in advance pada pembaca yang beragama Hindu. mane la tau ade blogger India yang rajin baca blog aku ni. hehe ade ke?


Kebanyakan sekolah dari hari semalam lagi dah stat cuti. beraya sakan no. aku gak yang masih keje sampai hari ni. esok baru cuti. yela, budak India bape kerat je skola kat sini. ade la dalam 2,3 orang. so takyah la berangan nak cuti lama ye.



Sekolah incek hubby pun cuti dari semalam lagi. syok je aku tengok die membuta masa aku tengah bersejuk-sejukan mandi pepagi buta. rasa nak je sambung balik berselubung sambil call ofis bagitau hari ni MC dengan menggunakan nada suara yang serak-serak bajet demam. hahahahaktuih. nampak sangat macam dah biase buat kan. takdela, aku baik. ;P


Tapi bila mengenangkan banyak lagi keje yang tak setel kat skola, maka aku gagahkan diri. ala tak lama dah nak cuti. pasni sebulan lebihla ko duk terperuk kat umah. so masa yang tinggal beberapa hari ni bolehla digunakan untuk menyelesaikan keje-keje pengurusan yang banyak tertangguh disebabkan kerap nau kena handle program luar. sampai Pengetua pun macam nak bising. erkkk.



Pengetua bising? die takdela sampai marah aku. cuma die bebel sikit pasal MGKK Lipis suke sangat buat program dah dekat hujung-hujung taun ni. macamla diorang tak tau bila dah dekat cuti ni banyak keje kene setel kat skola. dengan program untuk budak PMR nye lagi. memang tak ter-handle. nasibla ade 2 orang kaunselor kat sini. so boleh bagi-bagi keje.


Eh, apsal leh termasuk cite pasal keje plak ni? bukan cite pasal Deepavali ke? haihh ginila gamaknya bila dah stat menaip. ade je yang nak direpekkan.



Mak suh balik Kluang cuti Deepavali ni. bukan taknak balik, tapi Sabtu ni skola aku buat family day. kalo takde family day pun, aku just cuti 3 hari je. bukan masalah duit, tapi masalah masa. mula-mula mak macam nak merajuk. bila dah diterangkan, baru mak faham. aku tak risau sangat sebab cuti dah dekat. Raya Haji nanti pun aku akan balik Kluang. sebulan lebih kat Kluang pun takpe. maaf ye mak!



* Bila dah kawin, banyak benda perlu dikorbankan.



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat