Tuesday, November 9, 2010

~ Bangga sangat ke? ~



Hai.



Bangga jadi perempuan? dah semestinya aku bangga. sebab perempuan itu sinonim dengan kecantikan. banyak kelebihan jadi perempuan. boleh make-up, mengandung, melahirkan, boleh pakai seksi-seksi. errrr.


Bangga ke bila berpakaian macam tak cukup kain? boleh tayang sana sini. bangga ke bila orang tengok semua mahkota yang sepatutnya ditunjuk pada suami saja? tak luak pun. suka ke bila orang lelaki asyik bercerita pasal body kita kat orang lain? bangga gile!!



* Lihatlah doniaaa!!


Macam tulah agaknya jawapan diorang kalau kita tanya. malu jauh sekali. yang penting happy! tapi berbaloi ke happy sekadar di dunia? kat akhirat nanti macam mana? bukan ke dunia ni hanya sementara? yang pasti dan selama-lamanya adalah di syurga. tak teringin ke?


Ye, memang betul aku bukan ustazah. jauh sekali nak kata aku ni baik mengalahkan Malaikat. tapi rasanya tak salah sesekali nak mengingatkan saudara sesama Islam. aku pun bukan perfect. ade juga yang senget sini sana. tapi kalau bukan saudara sendiri yang tegur, nak harapkan siapa lagi kan?



Ciptaan Allah yang sangat indah ni kalau tak digunakan dengan cara yang betul, maka akan jadi seburuk-buruknya. sesingkat mana pakaian yang dipakai, segebu mana badan yang putih melepak, selembut mana rambut yang panjang mengurai, takkan sama cantik dan indahnya dengan seorang perempuan yang berhijab penuh.



* Indahnya ciptaan Allah



- Renung-renungkan dan selamat beramal -


2 comments:

  1. btoi2 akak setuju...klu kita tak peringat memperingati..sapa lg kan...

    ReplyDelete
  2. ladyzul :
    betul sangat tu...sekali sekala kena ingatkan kan... ;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat