Monday, October 4, 2010

~ Isteri mengandung, suami menggatal dengan pompuan lain! ~



Haihh macam-macam hal sekarang ni. bila isteri dah terlebih baik, suami plak cari lain. bila suami bagi muka, isteri plak makan luar. apa dah jadi dengan dunia sekarang ni?




Sorila masuk-masuk je aku terus membebel. bukan ape. geram pun ade gak bila kawan sendiri jadi mangsa. kawan baik lagi tau. tahla camne aku boleh terlihat sume perselingkuhan tu. kan bagus kalo aku tak bukak.



Bila dah bukak, secara terang-terangan nampak sume kecurangan si suami. mentang-mentangla si isteri tak berapa pandai dengan IT. si suami dengan riang ria berbalas ayat-ayat cinta dengan si peraih cinta ni. tipulah kalo kata si peraih cinta ni tak tau lelaki tu adalah SUAMI ORANG! 




Risik punya risik (dah macam spy lak), barulah aku tau rupanya si peraih cinta tulah yang dulunya pernah membuatkan hubungan si suami dan si isteri ni goyah. masa tu diorang belum kawin lagi. so, sekarang ni korang sambung main wayang lagi ye. hmmm.



Wahai sang suami, kau sedar tak yang tak lama lagi kau akan jadi seorang bapak? aku kenal sangat dengan si isteri ni. seorang yang lurus, manja, sensitif dan baik sangat hatinya. susah sangat nak dengar dia memburukkan orang lain. sentiasa positif! tapi kenapa kau hancurkan hatinya?




Ye, betul. ini bukan rumahtangga aku. tapi salah ke aku nak rasa marah, geram, kecewa, terkilan? aku juga seorang wanita. yang ada sume perasaan
tu. cubit peha kiri, peha kanan akan terasa juga. tercarik-carik perasaan ni bila terbaca luahan perasaan diorang. sangat menjengkelkan!





Apa yang patut aku buat? mendiamkan diri seolah-olah takde apa-apa yang berlaku? ianya sama seperti aku menyokong mereka berselingkuh! sedangkan kawan baik aku setiap masa percaya yang suaminya itu jujur dan setia! dalam masa yang sama aku tak sanggup nak lihat kawanku itu kecewa dan menangis. oh Tuhan, apa yang harus aku buat? aku dalam dilema.



* Depan mata pijak semut pun tak mati.


5 comments:

  1. humm, kita pun xtau nasib kita cmne kan..
    Ya Allah, harap2 ujian ni semua dijauhkan utk kita..Aminn..
    bace entri diela ni, buat org tringat kisah kwn org gak..lbh krg mcm nilh cite nyer, tapi org pun rse serba slh nk bg tau ke tak..kptsnnye org diam je, dlm diam tu su ade gak lh bg hint2 kt kwn su tu..tp xbgtau scra direct la..last2 kwn su tu dpt tau sndr, tp su tak lh bgtau yg su dh tau kisah suaminye curang tu dh lame..huhuuu

    ReplyDelete
  2. sue :
    emm betul tu...org pun dlm dilema...last2 diam jela...tp sian kat member tu...inilah bahananya fb...lbh mdatangkan keburukan drpd kebaikan...kejadian ni buat kita kena lbh berhati2 lagi terutama org pompuan...

    ReplyDelete
  3. hummm...so, selalu lah kita wat sportcheck...hihii,
    bkn xpercaya, tp skdr berjaga2..:D

    ReplyDelete
  4. sue :
    emm mmg betul...kena cek gak kdg2 sbg langkah berjaga2...

    ReplyDelete
  5. yaahhh,, perempuan gedik @ xtau malu ada di mana2... para isteri harus bijak & berhati2

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat