Thursday, October 28, 2010

~ Mintak maaf banyak-banyak ~



Salam sume.



Sorila aku rasa kebelakangan ni kurang sangat entri aku kan. bukan malas, bukan buat-buat busy. tapi serius memang ke-busy-an ini hampir-hampir buat aku terfikir nak terjun bangunan. Astaghfirullah. takdela sampai camtu. cuma rasa macam nak benti keje je.


Tapi kalo benti keje kang nak makan ape? nak shopping lagik. so, nak taknak kena gak teruskan keje. ok, stop. jangan merepek tak tentu hala dalam belog yang suci ini. suci ke?



Aku sekarang sedang menaip dalam keadaan jari telunjuk tangan kanan yang sakit. puncanya, tadi duk menaip guna typewriter yang jenis lama tu. sebijik-sebijik aku tekan. 2,3 kali gak jari halus aku ni tersepit celah biji-biji huruf tu. sakit wooo. tapi demi menyiapkan Laporan Penilaian Prestasi aku, ku gagahi juga. uhuk!


Ada lebih kurang 2 minggu lebih lagi sebelum mula cuti sekolah. bermakna, aku cuma ada 2 minggu lebih gak untuk setelkan sume benda. waaaaa otomen, tolong! kan best kalo aku ada kuasa tangan boleh gerak pantas. 5 minit siap. pastu takyah pening-pening nak fikir camne nak buat satu-satu benda tu. terdetik je, terus jadi. wahhh gitu. dah! jangan berangan!



Esok tak pegi sekolah lagi. eh, sesuka hati je cakap aku ponteng ek. aku ade program kat sekolah lainla. kena jadi fasilitator. ni program peringkat daerah. masa tengah tahun taknak lak buat. dah hujung-hujung ni baru la mula macam-macam program. dengan keje kat sekolah ni pun tak setel-setel lagi, nak kena handle program luar plak. haihhhh. tak baik mengeluh. baik!


Ingat hari Sabtu tu bolehla bermalas-malasan kat umah. sekali kena sekolah ganti la plak. sumenye gara-gara nak bercuti lama time Raya Haji nanti. kiranya sekolah aku nanti cuti sekolah awal la. ikutkan 20hb 11 baru cuti. tapi Raya haji kan 17hb 11. so terus cuti sampai taun depan. syok? tak gak. name je cuti. silap-silap boss asik call suh datang sekolah ade meeting. kena standby jela.



Sape cakap jadi cikgu ni senang? sape cakap? cuba try test jadi cikgu dalam sebulan. nak tengok korang korang siuman lagi ke tak. hahaha. gurau je kay. biasela setiap bidang ade cabarannya. bagi diri aku sebagai guru, cabaran yang paling utama adalah aset sekolah iaitu pelajar. macam-macam ragam. dan untung bagi aku sebab aku kaunselor. bidang ni buat aku lebih memahami diri sendiri dan orang lain. kira kurang skit je dari ahli nujum. muahahaha.


Cukuplah repekan aku setakat ni. pantang ade masa skit ade je yang nak dibebel. nak buat camne kan. name pun chekgu!




* Stress tapi ada kepuasan. ;)



1 comment:

  1. diela..su tag diela di :
    http://mysuhana.blogspot.com/2010/11/giveaway-domain-from-melromeocom.html

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat