Thursday, October 14, 2010

~ Tiba-tiba hari ni tak busy plak...Pelik! ~



Morning!



Wahh hari ni pepagi aku dah duk merilek je. leh je terus on laptop, pastu layan FB jap. ehh, betul ke ni? macam pelikla.


Dari tadi aku duk fikir-fikir ape lagi yang aku tak buat. sebab rasenye semalam macam tak menang tangan aku nak buat itu ini. fikir punya fikir, sah! memang keje aku sume dah setel. wallaweiii! heavennya!



Maka kalian-kalian sume beruntung hari ni sebab ade entri baru. muahahaha. perasan di situ. alaa kalo tak 10 orang, kurang-kurang 2,3 orang yang tunggu kan? kan? *dah, cukup! berhenti perasan!


Hari tu duk belek-belek blog Kak Red tetiba rasa macam nak bertukar ke syampu Dove je. sekarang ni aku pakai Head & Shoulder. ok memang ok. cuma rambut aku ni ade masalah kekeringan yang kengkadang melampau gak. sampai mendatangkan perasaan nak botakkan kepala je. *macam best je botak. sejuk!




* Yang ni kot bagus. untuk merawat rambut rosak.



Rambut aku agak panjang gak. nak potong tapi tak potong-potong gak. busy memanjang katakan. so bila dah panjang ni makinla susah nak jaga. boleh dikatakan 24 jam rambut aku ni berikat. time tido je tak. cuba korang bayangkan rupa rambut pontianak. bayangkan sekarang! haaa camtula lebih kurang rambut aku kalo tak diikat. cantik bukan? cantik bagi cik pon la!



Rimas ok! aku memang nak sangat cari produk yang boleh melembapkan rambut aku ni. takyah ikat pun die duk diam keras kematu je kat kepala. tapi bila dipegang, halahaiii lembutnya! bau wangi plak tu. haaa aku nak yang camtu la.



Sebelum ni rambut aku dah dilumur dengan macam-macam produk. korang cakap je ape brand yang aku tak penah guna. Sunsilk, Rejoice, Pantene, Herbal Essense, Loreal, macam-macam lagila. dan Dove aku penah gak guna dulu mase zaman skola. tapi yela kan, dulu bukan reti nak pilih jenis yang sesuai dengan rambut kita. main balun je. janji cukup syarat. terus keras kejung rambut aku. kusut gila time nak sikat. tobat tak pakai lagi.



Tapi bila tengok Kak Red pakai elok je, aku jadi "wow! nak jugak!". maybe aku kene beli jenis yang sama macam Kak Red tu lah. untuk rambut kering. kalo nak lebih bagus beli 1 set. serius sebelum ni aku memang malas nak guna conditioner. pas syampu, zasss terus bilas, siap! tapi rupanya conditioner tulah yang paling penting. patutla rambut ko jadi kering sangat!



Ok, pasni aku berazam akan guna ikut cara yang betul. melainkan kalo dah tak menyempat sangat. pastu jangan dilupai, pas guna kena nyorokkan. kalo dapat ke incek hubby, mau tak sampai seminggu dah kena beli lagi. die tu antu syampu! sekali sampai 3,4 kali mandi bersyampu. tapi rambut makin botak gak.



Emm, balik ni nak pegi carila. nantikan kemunculan rambut baru saya ye. eh, ko kan pakai tudung. camne nak tunjuk? errr alaa kalo korang tengok kat gambar muka aku ceria lain macam tu, maknanya saya dah takde masalah rambut lagi!




* Thanx tu Kak Red kerana info yang sangat bagus! ;) 



2 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat