Tuesday, May 11, 2010

~ Lepas Satu, Satu Masalah ~

Malam semalam aku tension habis...tak taulah kenapa aku rasa hangin satu badan...maybe sebab period kot...semuanya berpunca daripada mesin basuh jahanam tulah...(hehe...boleh ke salahkan mesin basuh?)




Ceritanya macam ni...




Aku memang dah plan dari siang lagi nak basuh baju malam tu...sebab dah agak banyak gaklah...aku memang selalu basuh baju malam sebab siang mana ada masa...so tengah-tengah excited ni tiba-tiba aku rasa macam ada yang tak kena dengan mesin basuh aku tu...baru aku perasan yang mesin tu pusing ke satu arah je...biasanya 2 arah...aku macam pelik sikitlah...kelakar pun ada gak...hehehe...




Pastu aku panggil incek hubby...dia pun pelik macam mana boleh jadi macam tu...masa tu mood aku ok lagi...tapi tiba-tiba incek hubby cakap macam ni...




"Sayang buat apa sampai jadi macam ni?? kenapa banyak sangat baju dibasuh?? benda ni tak boleh dipusing macam ni...benda ni bla bla bla bla...baru beli dah rosak...haihhhhh...."
sambil membebel sambil buat muka tak puas hati...




Aku apa lagi...teruslah menyirap...




"Apsal pulak...?? selama ni basuh ok je...siapa suruh beli mesin basuh murah... memanglah jadi macam ni...manual plak tu...kalau beli auto macam kat rumah mak tu tahan bertahun-tahun...Sanyo konon...padan muka kena tipu dengan nyonya tu...bla bla bla bla..."
aku bebel plak...




Lepas tu incek hubby menggodeh menatang tu nak cari apa punca rosak...dia bukak itu, dia bukak ini...lastly jumpa kat bahagian button untuk pusingkan mesin tu...macam dah terbakar sikit...incek hubby cakap macam terkena air...boleh plak dia cakap aku yang siram air kat situ...ada ke patut...makin hanginlah aku...dahla tengah lapar time tu...




Konon-konon incek hubby nak repair sendiri la...padahal tak boleh pun sebab kena tukar spare part baru...incek hubby suruh keluar sendiri beli makan...tapi aku buat bodo je...lastly dia hantar aku beli makan...yelah aku malas nak drive...hehehe...




Balik je beli makan, incek hubby keluarkan baju dia dari mesin basuh nak masukkan dalam baldi...sebab sebelum tu dah basuh sikit kan...so bila mesin dah rosak kena lah rendam baju-baju yang penuh sabun tu...



TIBA-TIBA...!!!



Incek hubby tunjuk kat aku baju dia kaler putih dah bertompok merah...erkkkk...tu yang paling aku takut sekali...aku masih cuba lagi nak pertahankan diri (padahal memang dah terang-terang salah aku sebab campurkan dengan baju aku)...yelah aku tak teringat plak baju aku tu menurun kaler dia...rasanya dah cek betul-betul sebelum basuh tadi...aku diam je...tapi muka muncung...incek hubby pun diam...lepas tu aku cakap...



"Alah boleh hilang tu nanti...bukan banyak pun...takkan nak basuh sehelai-sehelai plak kot..."



Incek hubby balas slow je...tapi sebenarnya aku tau dia menahan marah...



"Lain kali jangan campur baju abang dengan sayang...baju abang, baju abang je..."



Lepas tu masing-masing macam moody semacam...tengok tv tak bercakap apa pun...tapi lama-lama tu oklah...lega sebab incek hubby tak marah pasal baju dia tu...sebab satu baju tu baru je beli...tak pakai pun lagi...yang incek hubby ni plak suka sangat baju kaler putih...susah tau nak jaga...lainlah kalau dia nak basuh sendiri...aku tau humban je dalam mesin...hahaha...




* moral : beli mesin basuh yang bagus...biar mahal janji tahan lama...

Monday, May 10, 2010

~ Second is Better than Nothing ~

Malam semalam orang semua mesti tengah excited nak tengok final game EPL kan...lebih-lebih lagi game Man Utd vs Stoke City ngan Chelshit vs Wigan...aku plak takde perasaan langsung...sebab penat sangat baru sampai dari Kluang...lagi satu sebab, rasa memang Man Utd takde harapan nak rampas takhta...so perasaan aku pun biasa-biasa jela...




Tapi...aku sepakat dengan incek hubby nak tidur depan tv...kat tingkat bawahlah...dah beberapa kali gakla kita orang tidur bawah sebab kat bilik panas sangat...berpeluh-peluh nak tidur...yelah cuaca tengah panas kan sekarang...




Incek hubby memang nak tengok bola...tak pastilah dia boleh tengok sampai habis ke tak sebab mata dah layu semacam je...aku awal-awal dah surrender...game baru 5 minit aku dah melayang tah ke mana...aku tesedar bila Chelshit score 1st goal...dalam mamai pun sempat lagi aku kutuk...hehehe...pastu tidur balik...second time terjaga bila Man Utd score...dalam mamai aku cakap apa tah dengan incek hubby pastu tidur balik...tah apa-apa je kan aku ni...macam ngigau pun ada gak...tapi incek hubby tak layan pun...heheh...




Pagi-pagi tadi masa drive pergi kerja macam biasa lah aku dengar berita kat Radio Era...nak tau keputusan bola malam tadi...sebab kalau tanya incek hubby mesti dia kelentong nye...tau dah...bila dengar Chelshit membelasah Wigan 8-0, aku keciwa...sengalnye Wigan...dengan Chelshit pun tak boleh menang ke...bukan kuat sangat pun....ngeeeee... :P
apa-apa pun aku tetap hepi gaklah sebab Man Utd pun menang 4-0 dengan Stoke City...beza pun 1 mata je dengan Chelshit...so takdelah fight sangat kan...lagipun Man Utd dah 4 kali berturut-turut pegang title tu...so apa ada hal kali ni bagi chance kat team lain plak...heheh...ayat penyedap hati...




Anyway, aku bukanlah fanatik sangat macam sesetengah orang yang emo bila team fav kalah...aku biasa-biasa saja...aku tetap yakin Man Utd akan kembali untuk musim seterusnya...dun worilahhhh... :)





* Entri ini untuk fan Man Utd je...heheh...tapi kalau dah terbaca takpe... :P

~ Tak Puas ~

Hahah...tajuk entri aku tu macam agak menakutkan kan...???




Takdela...sebenarnya aku nak cerita pasal ketidakpuasan aku dapat balik Kluang kejap je...rasa tak puas sangat rehat-rehat pastu melayan Apip, bergosip-gosip dengan kakak ngan mak, bergelak ketawa...pendek kata memang aku release habislah...tak ingat langsung pasal hal kerja dan hal-hal lain yang buat aku stress...dan bila balik Kluang, incek hubby akan sedikit terabailah sebab incek wife dia ni asyik berkepit je dengan mak dan adik beradik dia...hehehe...alah biasalah tu kan...balik sekali-sekala...mestilah kena spent time masa tu sebaik mungkin... :)




Aku balik ke Kluang hari Jumaat...bertolak dalam 8 am, sampai dalam 2 pm...bila nampak je signboard exit tol Ayer Itam, incek hubby terus cakap camni...




" Berseri-seri muka sayang nampak signboard tu ek...kalau tak masam je..."




Heheh...aku sengih je kat dia...malu plak dia perasan aku gembira sorang-sorang...yela excited tau nak jumpa family...aku sampai suruh mak aku masak pecal (makanan orang jawa) sebab teringin sangat (mengalahkan ibu mengandung)....hehehe...tapi kakak aku cakap esok baru boleh masak sebab hari ni tak sempat nak beli barang untuk masak...ok takpe...




Aku sampai je terus gomol si Apip yang dah makin bulat...pastu secara diam-diam rupanya mak ngan ayah dah order air-cond sebab tak tahan cuaca panas sangat sekarang ni...so sampai ke petanglah technician tu pasang air-cond kat ruang tamu...sejuk je...petang tu plak aku pergi melawat sepupu aku yang sakit tu...aku agak terkejut tengok keadaan dia...tak sangka seteruk tu...sebak sangat...masa salam nak balik tu, aku peluk makcik aku dan bisikkan..,




" Sabarlah...kita sama-sama doa ye...InsyaAllah semuanya akan ok...orang pun akan doakan untuk dia..."




Sebak sangat...tapi aku dapat tahan...taknak buat makcik aku bertambah sedih...incek hubby yang datang sekali pun sedih gak...sampai tak terkata apa-apa...




Ok...taknak sedih-sedih lagi...balik Kluang kali ni aku banyak rest je kat rumah...keluar pun kejap-kejap je...tapi emosi tiba-tiba jadi kurengg sikit sebab dapat tau sepupu yang baru kahwin bulan 1 hari tu dan pun pregnant...hmmm aku bila lagi...??? apa pun aku berterima kasih pada family yang sentiasa support aku dan tak pernah tanya pasal hal-hal yang sensitif tu...yelah sepatutnya kena fahamlah kan...semua tu rezeki dari Allah...kita hanya mampu merancang...




Hari Ahad tu pagi breakfast kat kedai mamak depan Maybank...aku dah siap packing barang-barang dalam kereta sebab pastu mak ajak pergi rumah Atuk kat Kg. Bentong...borak-borak, lepas tu dalam pukul 10 lebih aku pun gerak balik Lipis...




Kononnya nak ke Batu Pahat sebab incek hubby nak beli PS3...dah survey kat Kluang Mall harga RM 1299...so incek hubby nak try survey tempat lain plak...kot-kot dapat lagi murah...tapi tiba-tiba incek hubby ajak pergi Giant kat Taman Sri Kluang tu plak...dia cakap nak beli vacuum...aku ikut jela...pusing-pusing dapatla vacuum Panasonic RM300...pastu beli barang-barang rumah sikit...




Tengok jam dah dekat pukul 12 pm...kira-kira kang malam plak sampai Lipis kalau pergi BP...so cancel...terus gerak ke Lipis...incek hubby cakap nak beli kat KL je PS3 tu...tapi lain kalilah...kali ni tak sempat...




Bila dah hampir sampai rumah, aku cakap kat incek hubby...,




"Rasa tak puaslah duk Kluang...nak balik lagi...sedih je bila balik Lipis..."
dengan muka yang ala-ala manja ngada-ngada... :P



Incek hubby balas..,



"Amiklah cuti sebulan...kalau tak cukup, amik cuti setahun tanpa gaji...duk Kluang puas-puas..."
dengan nada selamba ala-ala perli...




Hehehe...jahat tau...takpe, bulan 6 kang cuti sekolah 2 minggu...so dah semestinya akan balik Kluang lagi...so sabar ye Puan Diela... :)



Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat