Friday, May 6, 2011

Tahniah RedMummy!



Morning kawan-kawan. selamat hari jumaat. hari yang paling best sebab esok luasa cuti. yeyyy!!!



Actually entri ni khas untuk Red Mummy (RM) yang sekarang tengah pregnant anak ketiganya. serius bila me dapat tau dalam FB RM
kelmarin, me plak yang lebih-lebih excited. hehe. yelah kan mesti nanti baby RM jadi baby paling glamor kat Malaysia. wahhh gitu.



*Pic cilok kat blog RedMummy. ;)



Hah! nilah Red Mummy dengan anak daranya. dua-dua comel kan? pasni baby baru mesti lagi comel. iskk! me plak yang tak sabar. huahuahua. tak pasti plak bila baby RM tu lahir. maybe akhir tahun ni or awal tahun depan.



Apa pun me sekeluarga doakan RM dan baby sihat selalu dan selamat melahirkan baby yang tembam dan gebu nanti. ;)



Tuesday, May 3, 2011

3 minggu lepas punye cerita

Salam kawan-kawan. amacam cuti lama? syok tak? me tak jalan mana-mana pun. almaklumlah hubby kan tengah sakit. family me dari Kluang yang datang ke Lipis jenguk anak menantunya ni. dengan makcik & pakcik me sekali. terubat rindu kat diorang. uhuk!



Actually entri ni pasal cerita yang dah agak basi. huh
u. tapi takpela kan. better late than never. boleh gitu? layankan jelaaa...



Meh layan gambar masa hubby tersayang terlantar kat KPJ
Ampang Puteri. sedih woo tengok. sebelum ni nampak dia gagah perkasa je. bila tengok dia terlantar camni memang meleleh gakla airmata. adeh!





Mula-mula kita kasi tengok dulu environment dalam wad ni ek. actually hubby amik bilik semi private. untuk 2 patient. senang sikit me nak teman dia. masa mula-mula warded, katil lagi satu belum ada patient. so bergumbira la kami berdua. hehehe.





Nampak katil sebelah tu kosong? hubby pilih katil sebelah tingkap sbb luas sikit. pintu ternganga tu bilik air. bukan taknak amik wad untuk sorang tapi hubby amik insurans untuk bilik 2 orang. so okla. ni pun dah cukup selesa.





Nampak phone tu? sekali bila angkat takde bunyi ape pun. rosak daaa. ceh! so bila emergency kena tekan button kat remote. takde plak dalam gambar ni.





Sehari sebelum operation. eceh! muka rilek je kan. dia tak tau lagi azab yang bakal dihadapi. hehee. jahat aku.





Haa tu dia azabnya. ni beberapa jam lepas operation. actually operation start dalam pukul 5 petang. mula-mula doc cakap dalam 2 jam setengah je. tunggu punya tunggu sampai pukul 9 malam masih tak siap lagi. kat ruangan menunggu tu pun daripada ramai orang tinggal me sorang je. seram! dalam pukul 10 malam camtu barulah hubby kuar operation theatre (OT).



Ingatkan dah boleh tarik nafas lega. rupanya ada azab lag
i. tengah malam tu dalam pukul 12 lebih, ada complication kat luka suami. sakit yang teramat sangat. nurse buat macam-macam tapi tak ok gak. last-last terpaksa call doc suruh datang hospital. tak lama tu doc sampai. buat macam-macam pun tak stop bleeding. final desicion, hubby disorong balik masuk OT.



Masa tu keadaan me jangan cakaplah. dah mula fikir macam-macam. sebelum hubby masuk OT kali kedua tu sempat plak dia pesan kalau ja
di apa-apa kat dia, dia nak minta maaf banyak-banyak. hadoi! kalo korang agak-agak meraung tak? nasiblah me boleh cover lagi sebab ada doc & nurse ramai.






Alhamdulillah, operation kali kedua berjaya. tak lama pun. me baru nak landing kat sofa, tetiba terdengar suara dari interkom bagitau hubby dah kuar OT. tak sampai sejam. masa tu bila nampak muka hubby, rasa lega sangat. dia dah tak mengerang macam sebelum tu.



Bila tanya doc, dia cakap ada darah beku tersumbat kat salura
n darah. bila darah tak boleh mengalir, tu yang sakit sangat sampai rasa nak pecah urat. me pun tak sure camne leh jadi camtu. tak kisahlah. yang penting semua dah selamat. sepanjang hari tu memang me tak tidur sebab kena jaga air yang keluar masuk badan hubby. non-stop. bila abis 1 beg, me kena panggil nurse tukar yang baru plak.





Emm. nilah beg air yang non-stop kena tukar. tak boleh bagi kering. takut darah beku tu jadi balik. ngeri gila bila teringat semula kejadian tu.





Hari kedua lepas operation. hubby demam panas. maybe effect daripada operation tu kot. muka pun nampak pucat je. me basahkan towel pastu letak kat kepala dia. me cuba mintak ubat demam kat nurse sebab badan hubby panas sangat. tapi bile nurse cek tak sampai 37'c. so tak dikira sebagai demam. dia tak leh bagi ubat sebarangan.






Alhamdulillah. tak lama lepas tu demam hubby beransur kebah. dia pun dah mula segar & sihat. cumanya malam bila dia tak leh tidur, dengan me sekali pun tak leh tidur. sebab ape? sebabnya kaki dia bisa & sengal-sengal. jap-jap kang dia suruh letak bantal kat bawah kaki, pastu masih tak puas hati lagi, dia suruh sendal macam-macam. jap-jap dia suruh naikkan katil macam kat gambar atas tu. baru nak lelap mata, dia suruh turunkan balik katil. memanglah tersangat menguji kesabaran me. tapi bila mengenangkan dia sakit, me ikutkan je.






Nampak tak tu? muka pun dah berseri-seri. dah boleh senyum. tengoklah kat bahagian kaki tu. macam-macam disendalnya nak bagi hilang sengal-sengal. masa ni me tengah urut kaki dia. nak bagi hilang kebas. terubat penat lelah bila tengok muka hubby tersenyum.



Me rasa bersyukur sangat sebab sepanjang seminggu me berkampung kat KPJ Ampang Puteri teman hubby tercinta ni, me diberikan kesihatan yang amat baik. seminggu tak cukup tidur tapi badan me rasa segar je. langsung tak terasa penat. Allah itu Maha Kaya. Dia lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-Nya. Syukran Ya Allah!



Sekarang hubby dah makin sihat. cuma berat badan turun sikit sebab banyak makanan yang kena pantang. takde lagi perut buncit kesayangan me tu. huhu. takpe, lepas ni boleh ternak lagi. kulit pun dah makin cerah sebab tak kuar rumah. kalo tak dah macam bangla me tengok. hehe.



2 minggu sekali me bawak hubby follow-up kat KPJ Ampang Puteri. seminggu sekali buat fisioterapi kat Hospital Lipis. hubby dah boleh jalan setapak-setapak tanpa tongkat. dah mula belajar naik turun tangga. Alhamdulillah!



* Dari pagi buat entri ni. berjanggut tunggu upload gambar. hadoiyai!





Thursday, April 28, 2011

Buka blog terus terkujat hampir kena serangan jantung



Salam kawan-kawan.



Pehh rasa lama gila tak update blog. kadang-kadang tu memang rasa gian nak menaip blog tapi serius memang tak sempat langsung. mesti korang pelik kan apsal sebelum ni aku leh je melenggang kangkung jalan-jalan tengok blog orang lain. tapi kali ni jangan kata nak jenguk blog orang, blog sendiri pun tak terusik.



Tapi hari ni ke-gian-an hati ni nak update blog tak dapat dibendung lagi. lalu tanpa perasaan bersalah sambil menjeling sebelah mata pada kertas-kertas dan fail yang menimbun kat sebelah ni, aku teruskan menaip sambil tersenyum girang. puas hatiku. huahuhahua!



Tapi mula-mula login blog kesayangan hamba ni, hampir-hampir nak kena heart attack. mana taknya. sebelum ni blog ni berwajah lain. sekarang dah jadi 100 peratus lain. rasa macam masuk rumah jiran sebelah je. hampir setengah jam gakla duk belek-belek bagi memuaskan hati dan mengesahkan yang blog tu blog aku. akhirnya memang sahih. ni memang blog aku!!! wahhh suke suke!



Errkkk, nampak macam jakun ek? ahhh, lantaklah. nak lawan blog orang lain tu memang tak terlawan la. blog masing-masing bapak cantiknya. ni pun Cik Bulat yang buatkan. terima kasih ye Cik Bulat. kalo sape-sape rase diri tu agak buta IT
macam aku, tak reti-reti ke nak tempah kat Cik Bulat? bila dah bosan dengan template ni nanti, nak suh Cik Bulat buat yang lain plak. hehehehe.



Hurmm, aku ni sebenarnya tengah busy sebab sekolah aku tercalon dalam Pencalonan Sekolah Kluster Kecemerlangan. disebabkan nak jadi cemerlang, maknanya makin banyakla keje. yang tak bestnya, semua benda nak cepat. dahlah dapat tau hari isnin, hari Jumaat dah kena hantar. hadoi! macam mana punye kejelah camni. opss! lupa plak. mana leh ingkar. aku kan 'Saya Yang Menurut Perintah'. ;)



So, kengkawan sekalian alam, kalo blog aku ni tak ter-update beberapa hari, minggu mahupun bulan, anggap jela aku tengah busy tahap gaban dan bayangkan kat atas meja aku penuh dengan fail-fail berselerakan. haa bayangkan cepat! jadi diharapkan kengkawan sume bersabarlah ye. saya tau anda sume dahagakan entri dari saya. bluwekkkkk!!! (sebelum korang muntah biar aku muntah dulu).



Sampai jumpa lagi! Daaa...



Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat