Thursday, June 24, 2010

~ Blogwalking buat aku lapar ~

Hai sume...




 Sementara takde keje ni aku sambung blogwalking lagi. banyak belog aku jumpa dari belog abg ben. kalo korang tak tau dia memang banyak promote belog orang lain dalam belog dia. baik hati betul abg ben ni kan. hensem plak tu. oooppppsss terlebey sudaa.





Jalan punye jalan banyak plak aku terjumpa dengan belog yang sume entrinya cite pasal makanan. sedap-sedap plak tu. memang pandai masak la owner belog tu. aku sampai terliur-liur tengok. terus rase bersemangat nak try resepi tu. sekarang jela semangat. balik umah kang adoooo.




Antara resepi yang menarik hati aku aiskrim goreng. mudah dan cepat nak sediakan. kreatif betul la dia kan. kalo korang nak resepi tu klik kat sini ok. bile-bile mase je korang leh try buat. tapi make sure umah korang ade peti ais la. tu ingredient yang paling utama. hehe. aku pun dah terliur je ni. mengidam ke? haha. time tengah lapo sume benda nampak sedap. balik ni rasa nak try buatla. first kene beli roti and aiskrim dulu. yummy!!




Tiba-tiba aku teringat malam tadi aku makan toasted pocketful KFC nye. sedap ko. aku sampai tak abis-abis makan sebab beso sangat. tapi bagi aku memang sedapla. tak rugi beli. camni ha rupe die. 


 
Terliur tak? terliur kan? hehe. saje je nak bagi korang lapo. semalam aku makan separuh je. separuh lagi aku simpan dalam fridge. balik kang masuk microwave, pastu masuk mulut aku. haihhh dah teringat-ingat je ni. takkan mengidam kot. tapi kalo betul ape salahnye kan. lagi aku suke. ;P




Aku memang jarang makan kat kantin skola. menu tak seberapa tapi mahal gile. pastu kuar-kuar je 1 badan bau lauk. tak selesa dibuatnya. aku selalu beli kat kedai dekat dengan umah je. bawak pegi skola, makan dalam bilik. kadang-kadang angkut ke bilik guru share dengan diorang.




Tapi ni macam dah lapo sangatla. rasenye macam kene turun gak ke kantin ni. lambat lagi nak balik. mau mati kebuluran aku kang. aku pegi makan dulula ek.



* toasted pocketful... toasted pocketful... toasted pocketful...


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat