Monday, June 21, 2010

~ Setelah lama menghilang, aku nak membebel ~

Hai... Hai... Hai...




Whaaaa rindu gila la dengan kamu kamu sume. dah lama kan aku tak ber-belogging. ada dalam 2 weeks gakla. last aku hapdet belog hari Sabtu 5 Jun. today dah 21 Jun. whaaa dekat 3 weeks gak rupanya. ade ke yang kangen sama aku ni? hahaha.





Actually kamu kamu sume mesti tau kan kenapa aku tak hapdet entri baru. kan cuti skola 2 weeks. dalam entri-entri sebelum ni kan aku ada bagitau kalo time cuti memang aku sedikit (banyak sebenarnya) malas untuk mengadap laptop. even FB pun jarang bukak. aku lebih suka spent time dengan incek hubby and family.




Oh, lupa nak cakap, school hols minggu pertama tu hari Isnin aku balik Kluang. kampungku yang tercinta. huhu. mula-mula plan nak stay la lama sikit. yela bukan selalu aku dapat balik Kluang. time cuti skola jela. unfortunately, aku dapat stay sampai hari Sabtu je. coz Ahad kawan incek hubby kawin, he must attend (he said). Isnin sampai Rabu tu plak aku kena bawak budak ke UiTM Jengka untuk Program Puncak Jaya. kiranya aku bercuti seminggu jela. selebihnya bekerja dalam cuti.




Eh tapi hari Jumaat minggu sebelum naik skola tu aku balik Kluang semula tau. penat memang penat but i had to. ada
perkara penting yang perlu dibuat. ape perkara penting tu? tak leh bagitau sekarang. later aku share ye. InsyaAllah. ;)




Hari Ahad sampai di Lipis lebih kurang maghrib. ingat nak gerak awal dari Kluang tapi disebabkan perlu setelkan
perkara penting tu dulu, maka aku bertolak dalam pukul 12 lebih. pastu leh plak singgah Tesco Ampang sebab incek hubby nak beli microwave. sebenarnya dah lama gila dia nak belikan benda alah tu. tapi tak terbeli-beli. so alang-alang dah lalu Tesco Ampang tu, kami pun menyinggah la. tapi jap je. sempat plak tapau pizza. sebab incek hubby cakap nak try microwave tu balik kang. hehe. sebelum pukul 5 kitorang gerak balik ke Lipis.




Alhamdulillah perjalanan sepanjang hari tu tenang dan lancar. aku risau gak kalo jem. paham-paham jela esoknya dah buka skola. so mesti berduyun-duyun orang nak balik ke rumah masing-masing dari kampung. tapi lengang plak semalam. kat highway pun laju je. incek hubby siap boleh race lagi dengan kete lain. hehe. balik-balik je singgah umah mak mertua jap sebab incek hubby nak amik burung murai batu dia. oh, lupa nak bagitau, incek hubby sekarang ada bela 2 ekor burung murai batu. sekor dah pandai berbunyi. sekor masih baby lagi. cute sangat. disebabkan sekor lagi tu masih baby and makan pun kena bersuap, incek hubby minta adik dia tolong jagakan masa kitorang takde. yang sekor lagi tinggal kat umah sebab dah pandai makan sendiri.




Aku ni sebenarnya kurang berkenan bela-bela binatang ni. sebab kesian. lebih-lebih lagi burung. terkurung je. kalo kucing ok lagi sebab dia masih boleh berlari sana sini. aku ada gak cakap kat incek hubby. dia cakap nak bela jap je. nak bela sampai yang baby tu pandai berbunyi. pastu dia nak lepaskan or jual. yg dah beso tu incek hubby beli RM450 kat Kluang bulan lepas. yang baby tu tokey burung bagi free je. so sekarang ni keje incek hubby asik mengadap burung tu jela. yela nak layan anak, anak pun takde lagi. nak hilangkan sunyi, layanla burung. sian kan. huhu. sabar ye abang. ada rezeki kita nanti. ;)




Ok, sambung balik cite tadi. sampai je rumah, aku terus mandi and solat. incek hubby as usual terus tengok apa dah jadi pada sekor lagi burung dia tu. sihat ke mati ke. Alhamdulillah sihat lagi. eh lupa nak mention, incek hubby letak burung tu dalam 1 bilik kosong. bilik tu memang aku tak guna. kalo letak luar jawabnye hilangla. tapi sian kan dahla duk dalam sangkar. pastu kena kurung dalam bilik plak. masa cek hari tu aku tengok makanan dia dah bersepah kat bawah. macam mengamuk gayanya. pastu bila nampak je aku dengan incek hubby, terus melompat kegirangan. haha. rindu la konon.




Pastu kitorang keluarkan sume barang dari kete. masa kat Kluang tu kitorang banyak gakla shopping. incek hubby terutamanya. sakan dia membeli belah. aku apa lagi. tumpang sekaki la. haha.




Barang-barang incek hubby :
1. T-shirt 2 helai.
2. Kemeja 1 helai.
3. Seluar slack 1 helai.
4. Perfume Davidoff.
5. Dalaman. haha.



Barang-barang incek wife (aku la) yang dibayar oleh incek hubby :
1. Seluar slack padini 1 helai.
2. Sandal scholl kaler oren.
3. Barang mekap.




Hari tu incek hubby baik hati plak nak belikan aku macam-macam. selalu dia baik hati gak. tapi kali ni terlebey suda. hehe. aku ni ibarat 'orang mengantuk disorongkan bantal'. cepat je. pas dah habis menyopping dari pukul 3 petang sampai 7.30 malam, leh plak incek hubby tanya nak shopping apa lagi. dia cakap aku beli barang sikit sangat. haihh. ni suda lebey ni. aku sengih je. aku cakap lenkali plak sambung. sebab dah maghrib so kena balik umah. hehe.




Oh masa shopping tu aku sempatla belikan T-shirt untuk ayah kesayanganku itu. kebetulan esoknya Hari Bapa. so aku beli siap-siap. kenapa beli T-shirt? sebab tu yang dia suka. penah belikan jam, tapi lastly tak pakai. belikan perfume pun sama gak. kalo baju dia memang suka. leh buat raya katanya. sebenarnya bagi hadiah apa pun tak penting. yang paling penting kasih sayang yang takkan hilang. sama gak dengan mak aku. kebetulan besday dia kena time cuti skola. aku pakat dengan kakak and adik aku untuk belikan handbag kesukaan dia. dah lama dia suka. so daripada aku pening-pening fikir nak bagi apa, aku belikan je apa yang dia memang suka. tersengih memanjang bila dapat handbag tu. esoknya terus pakai bawak pegi pasar. haha.




Anyway, cuti ni terlalu singkat bagi aku. rasa banyak benda yang belum aku bereskan lagi. but i have to work. kalo tak, makan gaji buta la. tapi aku tak dapat nak elak daripada membelek kalender nak tengok bila cuti skola seterusnya. haha. gila teruk aku ni.





* Sorila ek aku bebel panjang gila kali ni. lepas gian. haha. ;P

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat