Saturday, June 5, 2010

~ Ini ke balasan untuk aku? ~

Hai...




First time aku hapdet belog kat umah. tiba-tiba plak rasa nak share something. actually cite yang tak berapa best. cite yang buatkan aku rasa sedih sangat. sedih bila keikhlasan kita menolong orang, dibalas dengan kutukan di belakang kita. ok aku mula dari awal.




Tadi aku buka FB. dan aku buka 1 gambo yang telah di-tag-kan pada aku. sebelum ni memang aku ade letak komen kat gambo tu. bkn gambo ape pun. gambo biase-biase je. tetiba ada plak sorang hamba Allah ni komen something yang aku yakin ada kaitan dengan aku. memang aku terasa sangat. terkejut pun ada. korang bayangkan la gambo tu di-tag-kan pada ramai orang lain. dan aku yakin orang lain dapat agak. sebab sebelum ni aku dengan hamba Allah ni memang ada problem sikit. tapi aku ingat semuanya dah ok bila dia dengan lembut merayu minta tolong aku buat sesuatu untuk gantikan dia. aku ingat time tu sume dah kembali ok. dan aku ikhlas menolong. tapi rupanya lakonan semata-mata.




Untuk pengetahuan korang sume, baru minggu lepas dia minta tolong aku. dan minggu ni plak dia kutuk aku. terang-terangan ok. memang aku terus rasa down sangat. aku ingat hubungan profesional kitorang dah mula ok balik. tapi bila dah jadi camni memang aku dah tawar hati. aku rasa tertipu. nampak sangat dia gunakan aku time dia susah. rasa dikhianati sangat. tak taula aku nak jelaskan camne lagi. aku yakin korang sume tau apa yang aku rasa. marah, kecewa, sedih,terkejut, geram. sampai menggigil tangan aku menahan sume perasaan ni.




Dan bila dah jadi camni, pasni aku akan lebih berhati-hati lagi. aku taknak tertipu. tertipu dengan lakonan kebaikan orang. lebih baik aku tolong orang yang betul-betul ikhlas perlukan pertolongan aku. sebelum ni aku ingat dengan pertolongan aku tu boleh pulihkan balik hubungan kitorang. tapi rupanya ini balasan untuk aku. takpe. aku redha. aku anggap ni sume dugaan untuk aku. yang penting, aku buat keje aku. dan aku tak kacau hidup orang lain. kalo orang lain nak ganggu hidup aku, itu hak diorang. aku cuma mampu berdoa semoga Tuhan mengampunkan dosa manusia tu. dan insyaAllah aku pun akan maafkan dia. cuma aku akan elak untuk berkawan dengan orang yang macam tu. serik.




Apa pun aku bersyukur sangat dalam keadaan camni aku ada incek hubby yang sangat sayangkan aku. bila di sisi dia, aku rasa masalah lain sume kecik je. hilang sume perasaan marah aku bila tengok wajah kesayangan hamba tu. dan aku taknak buang masa fikir pasal sume benda yang 'nonsense' ni. daripada aku sakit hati, baik aku fikir pasal nak balik Johor Isnin nanti. automatik mood aku jadi happy gila. tak sabar nak balik jumpa mak, ayah, kakak, adik, apip. bila kat kampung aku rasa release sangat. hilang sume masalah aku. aku harap naik cuti nanti sumenye kembali ok dan aku dapat berkerja macam biasa.





* Geram punya pasal, aku delete komen aku kat gambo tu, pastu aku remove tag. abis cite.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat