Thursday, May 13, 2010

~ Breast Cancer Awareness ~

Hari ni aku handle 1 program berkaitan dengan Kempen Kesedaran Kanser Payudara...ada la 1 company ni call dari bulan lepas lagi untuk buat talk kat sekolah aku berkenaan dengan kempen ni...pas discuss dengan Pentadbir sekolah, diorang setujulah nak buat pada hari ni...2 jam je...khas untuk guru dan pelajar perempuan...




Mula-mula aku ingat diorang just nak bagi talk je sebab diorang cakap semua free...tak payah bayar...rupanya diorang jual produk...Pad Herba...aku yakinlah ramai yang dah tahu pasal benda ni...cuma maybe sekolah aku ni agak di luar bandar, so pendedahan agak kuranglah...




Penceramah tu ada cakap pad yang biasa kita pakai sekarang ni kebanyakannya ada racun Dioksin...so boleh menyebabkan kanser payudara dan serviks...betul atau tak, Wallahualam...cuma dia ada cakap kalau tak percaya boleh test kat rumah...letak pad biasa dalam sedikit air pastu letak ikan kecik yang masih hidup...lagi 1 plak letak pad herba ni...cara yang sama...so dia cakap bila dia buat, ikan yang dalam bekas dengan pad biasa tu mati dulu tak sampai beberapa minit...tu menunjukkan ada racun Dioksin dalam pad tu...kalau nak tau, cubalah...aku malas...hehehe...




So pas ceramah tu, diorang pun promote la produk tu...banyak plak duit budak-budak ni...ramai gaklah yang beli...cikgu pun join sekali...aku taklah sebab dulu pernah pakai tapi tak tahan bau herba kuat sangat...malu plak kalau tiba-tiba tengah jalan kat luar, orang tegur guna perfume herba ke...??? hahahaha...pastu dia ajak aku join jadi ajen...boleh jual kat student yang gunakan pad ni...aku cakap nantilah aku fikir dulu...tapi aku memang malas nak menjual-jual barang ni...lagi-lagi kat student sekolah...macam tak sesuai gitu...




Actually aku agak confuse sikitlah macam mana bila pakai pad herba ni boleh elak dari kena kanser payudara...sebab macam jauh je kan...hehehe...kalau kanser serviks tu maybe lah logik sikit...tapi biasalah kan...orang nak menjual barang...dan maybe juga benda tu memang bagi effect...aku bukan doktor pun... :P




* Dah lama gunakan Stayfree...bau pun sedap... :P

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat