Wednesday, May 26, 2010

~ Penangan X Box ~

Hai...




Entri ni nak cite sikit pasal incek hubby yang dah mula kena penangan X Box. balik keje, on. sampai ke malam. nak tinggal jap untuk mandi pun sayangla sangat. kalo boleh agaknya dia nak bawak skali masuk bilik mandi.




Sebelum ni incek hubby main game lawan-lawan. Inferno. syok gak. tugas aku tolong fikirkan cara-cara nak ke step seterusnya. game tu memerlukan pemikiran yang kreatif dan kritis gakla. heheh. nasib baikla ada wife dia yang bijak ni. ;P




Time tu aku tak kisah pun dia nak main sampai tengah malam sebab aku sebagai penonton tangkap syok gak melayan. tapi bila dah abis main game tu incek hubby beralih plak pada game favorite dia. apa lagi kalo bukan bola. aku dah mula boring. dahla main asik kalah je. bila kalah jadi emo. pastu marahkan game tu yang tak bagus. padahal dia yang tak pandai main. hehe. lawan dengan komputer pun leh kalah.




Bila aku dah boring, aku bising gakla. suruh incek hubby stop main game sebab aku nak tengok TV. alasan aku nak tengok berita. aku cakap jangan sampai jadi manusia tak bertamadun sebab tak tengok berita. aku sambung lagi cakap game tu tak leh bawak dia ke syurga. hehe. dia jeling je. tak lama baru dia tutup. aku sengih je. yela, kalo tak susah sangat nak suruh mandi. pastu cakap nak beli sebijik TV lagi. tah bila tah. kalo ade sebijik lagi jawabnya dari subuh sampai ke tengah malam la dia mengadap. takpela dia yang bayar bil api air. aku bayar bil Astro. so rugi kalo tak tengok. hehe.




Tapi dari satu sudut ni aku suka sikitla. sejak ada X Box ni incek hubby jarang keluar rumah. sebelum ni pun bukan dia rajin keluar rumah. cuma sekarang ni lebih suka memerapla. even dia asik main game tapi aku tak risau sebab dia ada depan mata aku. kadang-kadang bila tengok dia macam boring je cepat-cepat aku suruh dia main game. hehe.




Ni plak aku dah terdengar-dengar dia cakap nak beli PSP plak. haihh jangan cari pasal. benda alah tu dahla leh usung ke mana-mana. kang pegi jalan pun mengadap benda tu. tak leh, tak leh. aku cakap kat dia benda tu sesuai untuk budak-budak je. bapak budak tak leh. sebab nanti orang cakap buruk perangai asik main game je. ngalahkan budak. aku rasa alasan tu kukuh kot. hati aku kuat cakap dia takkan beli. membazir pun satu hal gak. beli X Box tu dahla beribu riban. kang nak main yang mana satu. hah tu memang alasan paling kukuh. ;P





* Aku tak minat dan tak reti main. ;P

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat