Monday, May 10, 2010

~ Tak Puas ~

Hahah...tajuk entri aku tu macam agak menakutkan kan...???




Takdela...sebenarnya aku nak cerita pasal ketidakpuasan aku dapat balik Kluang kejap je...rasa tak puas sangat rehat-rehat pastu melayan Apip, bergosip-gosip dengan kakak ngan mak, bergelak ketawa...pendek kata memang aku release habislah...tak ingat langsung pasal hal kerja dan hal-hal lain yang buat aku stress...dan bila balik Kluang, incek hubby akan sedikit terabailah sebab incek wife dia ni asyik berkepit je dengan mak dan adik beradik dia...hehehe...alah biasalah tu kan...balik sekali-sekala...mestilah kena spent time masa tu sebaik mungkin... :)




Aku balik ke Kluang hari Jumaat...bertolak dalam 8 am, sampai dalam 2 pm...bila nampak je signboard exit tol Ayer Itam, incek hubby terus cakap camni...




" Berseri-seri muka sayang nampak signboard tu ek...kalau tak masam je..."




Heheh...aku sengih je kat dia...malu plak dia perasan aku gembira sorang-sorang...yela excited tau nak jumpa family...aku sampai suruh mak aku masak pecal (makanan orang jawa) sebab teringin sangat (mengalahkan ibu mengandung)....hehehe...tapi kakak aku cakap esok baru boleh masak sebab hari ni tak sempat nak beli barang untuk masak...ok takpe...




Aku sampai je terus gomol si Apip yang dah makin bulat...pastu secara diam-diam rupanya mak ngan ayah dah order air-cond sebab tak tahan cuaca panas sangat sekarang ni...so sampai ke petanglah technician tu pasang air-cond kat ruang tamu...sejuk je...petang tu plak aku pergi melawat sepupu aku yang sakit tu...aku agak terkejut tengok keadaan dia...tak sangka seteruk tu...sebak sangat...masa salam nak balik tu, aku peluk makcik aku dan bisikkan..,




" Sabarlah...kita sama-sama doa ye...InsyaAllah semuanya akan ok...orang pun akan doakan untuk dia..."




Sebak sangat...tapi aku dapat tahan...taknak buat makcik aku bertambah sedih...incek hubby yang datang sekali pun sedih gak...sampai tak terkata apa-apa...




Ok...taknak sedih-sedih lagi...balik Kluang kali ni aku banyak rest je kat rumah...keluar pun kejap-kejap je...tapi emosi tiba-tiba jadi kurengg sikit sebab dapat tau sepupu yang baru kahwin bulan 1 hari tu dan pun pregnant...hmmm aku bila lagi...??? apa pun aku berterima kasih pada family yang sentiasa support aku dan tak pernah tanya pasal hal-hal yang sensitif tu...yelah sepatutnya kena fahamlah kan...semua tu rezeki dari Allah...kita hanya mampu merancang...




Hari Ahad tu pagi breakfast kat kedai mamak depan Maybank...aku dah siap packing barang-barang dalam kereta sebab pastu mak ajak pergi rumah Atuk kat Kg. Bentong...borak-borak, lepas tu dalam pukul 10 lebih aku pun gerak balik Lipis...




Kononnya nak ke Batu Pahat sebab incek hubby nak beli PS3...dah survey kat Kluang Mall harga RM 1299...so incek hubby nak try survey tempat lain plak...kot-kot dapat lagi murah...tapi tiba-tiba incek hubby ajak pergi Giant kat Taman Sri Kluang tu plak...dia cakap nak beli vacuum...aku ikut jela...pusing-pusing dapatla vacuum Panasonic RM300...pastu beli barang-barang rumah sikit...




Tengok jam dah dekat pukul 12 pm...kira-kira kang malam plak sampai Lipis kalau pergi BP...so cancel...terus gerak ke Lipis...incek hubby cakap nak beli kat KL je PS3 tu...tapi lain kalilah...kali ni tak sempat...




Bila dah hampir sampai rumah, aku cakap kat incek hubby...,




"Rasa tak puaslah duk Kluang...nak balik lagi...sedih je bila balik Lipis..."
dengan muka yang ala-ala manja ngada-ngada... :P



Incek hubby balas..,



"Amiklah cuti sebulan...kalau tak cukup, amik cuti setahun tanpa gaji...duk Kluang puas-puas..."
dengan nada selamba ala-ala perli...




Hehehe...jahat tau...takpe, bulan 6 kang cuti sekolah 2 minggu...so dah semestinya akan balik Kluang lagi...so sabar ye Puan Diela... :)



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat