Monday, May 24, 2010

~ Gelak Sorang-sorang ~

Hai...




Entri pendek je ni... :)




Aku dah lama tau tak gelak pagi-pagi time drive pegi keje. yela dulu kuat gelak sorang-sorang sebab dengar lawak arwah Din Beramboi kat radio Era. sekarang ni macam suam-suam kuku je. ni kira dah ok balik sebab Aznil dah ada semula. cuma gandingan dengan dia tu kurang menjadi. si Aznil tu kan ada je idea dia nak bercakap. yang lain plak lebih banyak diam. so tak berapa bestla (bagi aku).





Tapi!! pagi tadi buat pertama kalinya (lepas Din Beramboi meninggal), aku gelak kuat tak hingat. nasib baik tingkap sume tutup. kalo tak confirm orang cakap aku gila. tak pun diorang ingat aku tengah cakap kat phone guna hands-free. haha. nak tau kenapa aku gelak macam orang gila?




Kisahnya camni. Aznil dengan 2 orang lagi deejay ni (aku lupa sape) nak mengenakan orang dalam segmen 'May I Help U?'. so sorang deejay ni menyamar jadi mat saleh yang baru datang ke Malaysia dan dia call sorang driver teksi ni untuk booking teksi selama seminggu nak round-round KL katanya. dah nama mat saleh mestila speaking London kan. yang buat aku nak pecah perut ketawa bila dengar mamat teksi tu speaking gak. nada suara memang konfiden habis. tapi speaking ke laut kau. hahaha. antara dialog yang aku ingat,




mat saleh celup cakap,

"Where's the best place here in KL can i visit?"




mamat teksi balas,

"U can go to buy the best burn fish belakang balai polis"



Hahaha. sekali burn fish keluar daaa. pastu siap cakap belakang balai polis. tah balai polis mane tah. pastu mamat teksi tu terus letak phone. agaknye dah gegel lutut nak menjawab mat saleh tu soal. tapi aku memang respect gakla dekat mamat teksi tu sebab at least dia cuba gak nak speaking London kan even berterabur. yang si Aznil dengan sorang lagi deejay dah ketawa berguling-guling kat belakang. (ok, guling-guling tu aku tipu la). sampai sekarang bila aku ingat dialog diorang tu memang aku sengih sorang-sorang. haha. sewelkah aku?




Sebenarnya panjang gakla perbualan diorang tu. tapi aku tak berapa ingat dengan betul sebab laju sangat. ditambah dengan aku yang gelak kuat tak hingat. sampai melayang-layang aku drive. macam mabuk pun ade gak. hope balik kang dia mainkan balik lawak tu. kalo hari-hari ada lawak macam tu kan best. ceria je hidup aku. hehe.




Eh, tak kelakar ke? sorila kalo aku ter'syok sendiri' ek. hehe. sukati aku la. ni kan belog aku. tangan aku yang penat menaip. korang bace je. ;P





* Entri pendek konon. hamik ko! haha. ;P

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat