Monday, May 3, 2010

~ Dingin Yang Menenangkan ~

Entri kali ni mestilah tentang honeymoon aku hujung minggu hari tu kan...di mana lagi kalau bukan di Genting Kota Keriangan...heheh...


Perancangan awal aku dan incek hubby nak stay 2 malam kat sana...tapi amat mendukacitakan sebab hanya 1 malam saja bilik yang masih available...untuk sabtu malam ahad tu semua dah fully booked...hmmm nak buat macam mana kan...rezeki cuma untuk 1 malam je...tu pun penuh sesak...dah macam kat negara China pulak aku rasa...tapi sangat syoklah sebab cuaca masih sejuk dan dingin lagi...



Ok...sampai-sampai je sana, aku terus men'check-in'kan diri...sementara incek hubby pergi cari parking (penat pusing 4,5 kali tak jumpa parking)...dan nasib aku tersangatlah baik pada hari tu sebab hanya tinggal 2 bilik je yang masih kosong...jadi aku pun dengan gelojohnya terus mem'booking'...yela kalau lambat alamatnya tidur masjid la (ada ke masjid?)...heheh...




Then incek hubby pun berjaya mem'parking'kan kereta betul-betul depan pintu untuk ke lif...second luck for that day... :)lepas tu kami pun masuk ke bilik...untuk berehat ye (jangan fikir lain pulak)... :P





* view dari bilik kami, 27955...






* Bilik yang sangat kecik...minta katil double, dapat 2 single...macam biasalah, incek hubby akan me'renovate' katil ni jadi 1...heheh...



Lepas berehat dan bersolat Asar, perut pun dah berkeroncong...makanya aku dan incek hubby pun keluar cari makan...agak rambang mata jugakla nak makan kat kedai apa...sebab banyak sangat kan...semuanya macam best...tapi yang paling utama mestila kena tengok tanda HALAL dulu...faham-faham jela kat sini majoriti bukan orang Islam...so kena jaga-jaga bila cari kedai makan...akhirnya setelah penat survey, dan perut pun dah mengalunkan irama rock kapak, kami pun makan di kedai ini (lupa namanya)...


* Restoran yang bersih...



* Muka masing-masing tengah lapar... :)



* Fresh Orange 2...


* Soba Udon Japan dengan apa tah lagi satu...sian incek hubby menunya tak sedap...


* Semua sekali RM 44.75 ye... (harap maklumlah kat sini makanan memang mahal gila tapi tak sedap... :P)



Perut pun dah kenyang, maka haruslah pergi berjalan-jalan sambil mencuci mata (dan mencuci poket)...heheh...incek hubby dah semestinya menerjah masuk ke kedai barangan sukan...banyak yang nak dibeli tapi kena sabar dulu...incek hubby cakap..,



"Nanti-nantilah beli...banyak lagi tempat nak jalan ni...malas nak pegang barang banyak-banyak..."




Aku senyum je dengar...yelah duit dia kan...biarlah dia nak beli apa pun...dan aku yakin aku akan dapat habuannya jugak...heheh...:P



* Incek hubby minat sangat t-shirt ni...tapi sayangnya, dah takde size...biasalah orang dah muncit...heheh... :P


* Muka cebek tanda tak suka... :P



Lepas tu, aku nampak pulak tempat kegemaran aku...mula-mula aku masuk kedai Hush Puppies...agak lama jugak tak beli comfort shoes...cari-cari ada la terberkenan dengan sandal ni...sangat comfort lah...aku pun try jalan 2,3 pusing dalam kedai tu...lepas tu, incek hubby cakap lagi...




"Kita nak jalan banyak tempat lagi ni...rajin ke nak bawak banyak barang...??? esok pun kita boleh beli lagi kan...jangan risau...ada masa lagi..."



Aku ikut je...yelah dia yang tukang bayar kan...hehe...lepas tu aku mengada-ngada pulak nak masuk kedai Bonia dengan Carlo Rino...bila ada yang berkenan, incek hubby akan keluarkan ayat yang lebih kurang dengan ayat di atas...heheh...so aku sabar lagi...



Lepas tu, incek hubby ajak pergi tengok tiket wayang...aku harap sangat cerita Iron Man II ada... dan yesss..!!!!! memang ada...aku beli tiket untuk tayangan jam 11.45 malam...sebab yang pukul 9.15 dah habis...maklumlah first day tayangan kan...






Sementara nak tunggu sampai pukul 11.45 tu kami pun pusing-pusingla tanpa hala tuju...sampai melecet kaki aku...sampaikan kena beli sandal baru...heheh...lepas dapat sandal yang menyelesakan, lagi kuatla kami berjalan...rasa macam dah lama sangat pusing...bila tengok jam belum pun pukul 11...haihhhh aku tengok mata incek hubby pun dah kuyu semacam...aku pun mengantuk gak...sampai keluar 1 cadangan yang membazir iaitu naik bilik dan tidur...tiket burn...haihhh aku dengan tegasnya terus menentang...dahla aku memang nak sangat tengok cerita Iron Man II ni...so aku dan incek hubby melepak lagi kat restoran lain pulak...minum-minum sambil makan bubur kacang...sedap...




Sampai jugak pukul 11.45...cerita yang best dan incek hubby yang awalnya cakap nak tidur dalam panggung, tak jadi tidur sebab ke'best'an cerita tu...aku akan cerita lebih lanjut tentang Iron Man II dalam entri yang lain ye...




Esoknya, kami check-out lebih kurang pukul 10.30 pagi...pukul 9.00 baru bangun angkara Iron Man II malam tadi...hehe...the, pergi breakfast...lepas tu seperti yang dirancang, kami ke Snow World...ingatkan nak bergambar sakan dalam tu, tapi kecewa sebab kamera dan handphone tak boleh dibawa masuk...handbag pun kena letak dalam loker...so aku just ambil gambar berbayar jelah sebanyak 2 keping...tak best betul...gambar tu pun tak sempat nak scan lagi...dalam Snow World tu aku sempatlah main gelongsor dalam bekas macam pelampung tu...ape tah namanya...kesannya, bontot aku sakit sebab terhentak-hentak atas ais yang keras...serik aku...sampai sekarang masih sakit lagi...




40 minit je masa yang dibagi untuk bersejuk-sejukan dalam tu...tapi sebenarnya baru masuk 15 minit aku dah tak tahan...jap keluar, jap masuk balik...aku tak dapat bayangkan macam mana keadaan kat negara luar yang bersalji...mesti lebih teruk dari tu...pulak tu, dahla tengah sejuk, boleh pulak dia orang bagi free aiskrim...tak ke menggigil tangan nak makan...bagilah hot milo ke...heheh...




Lepas tu, aku dan incek hubby pun round-round lagi...lepas dah boring, kami pun plan nak naik kereta dan pusing-pusing kat luar...cuaca lagilah nyaman...cuma agak kecewa sebab susah nak dapat parking...lastly duduk jela dalam kereta sambil pusing-pusing...lebih kurang jam 2 petang, (kat sana rasa macam baru pukul 8 pagi)...tak nampak matahari pun...kami pun bergerak balik...sampai di Genting Sempah, aku tiba-tiba teringat yang kita orang tak beli pun apa yang nak dibeli...hahaha...memang gelak besar je sepanjang perjalanan balik tu...hilang ingatan betul kami ni kan...tapi incek hubby dah janji nanti dia nak bawak shopping kat KL...sebab kalau nak compare barang kat Genting teramatlah mahal...so better beli kat KL je...pilihan pun banyak... (padahal nak sedapkan hati..hehe)




Kami sampai di rumah lebih kurang pukul 4 lebih...zzzzzzzz....

2 comments:

  1. harap maklum.. hubby ko hanya main2kan ko jek.. sbb poket dia selamat dari diterjah ko.. hahaha.. sbb tu dia mengkhayalkan ko.. sampai kan ko tak terbeli kasut kat hush puppies tu.. hehehhe..

    gelojoh tul ko ni, sampai2 terus mncheck in kan diri.. hahaha.. bulan 1 tahun depan dapat anak sedara angkat laaa.. yehaaa.. hahahha

    ReplyDelete
  2. hahahah....aku tak kire ar die main2 ke tak....x dpt shopping kat sane, kat kl kang aku angkut die...tp mmg sengal la kalo ko shopping kat sane...kualiti same tp mahal nk mampus...cume time tu agak rambang mata, tu yg sume nk beli...pastu cantik2 plak....

    hahah...amin...harap2 masinla mulut ko ek...tp ko nak tau x, kitorg merayap je kat sane....tgk iron man smpai kul 2 pagi...blk trus membuta...sok pagi2 dh kuar....hahahha...mane ade mase nk wat anak....bile pk2 blk mcm sengal jek....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat