Monday, May 10, 2010

~ Hari Ibu Yang Lupa ~

Happy Mother's Day...!!!



Kepada semua ibu dan bakal-bakal ibu di mana saja anda berada...


Bagi diri aku sendiri, tahun ni mungkin aku masih tak layak untuk menyambut Hari Ibu...tapi insyaAllah aku tetap berdoa dan berharap agar tahun depan rezeki aku dimurahkan dan dapatlah menyambut Hari Ibu buat kali pertama...



So tahun ni mak aku lah yang diraikan oleh tiga orang anak daranya (sorang je anak dara, dua lagi mak dara) hehehe...mulanya aku dah plan dengan kakak aku nak belikan mak handbag...sebab mak sangat suka dengan handbag...aku rasa collection dia lebih banyak dari aku...hehehe...kebetulan pulak minggu tu aku balik Kluang...so ingat bolehlah survey handbag kat Kluang Mall...




TAPI....!!!!




Apa yang aku planning tu tak kesampaian...dengan kakak aku yang tak berapa sihat (pregnant + demam), maka tak dapatlah kami pergi cari handbag tu...aku dah berkobar-kobar...tapi bila takde geng, aku pun terus malasla...lagi satu, sebab aku tak berapa sure dengan taste handbag mak...mak ni cerewet sikit...hehehe...kakak aku lebih taulah taste mak...tapi bila dia dah demam, terus tak jadi...




Lepas tu, aku terus lupa langsung pasal Hari Ibu...sebab lebih banyak habiskan masa dengan family borak-borak, lepak-lepak kat rumah...bila dah balik Lipis, tiba-tiba kakak aku mesej tanya,




"Ko kata nak belikan mak hadiah...mana hadiahnya...??"




Aku terkujat-kujat baca mesej tu...sebab terlupa sangat-sangat...terus rasa bersalah yang amat sangat...lepas tu aku mesej kakak aku suruh dia pergi kedai kek, beli kek yang special (kalau ada), lepas tu celebrate la...lepas tu aku mulalah fikir yang bukan-bukan...mak mesti kecik hati...sebab sebelum ni tiap tahun memang kita orang akan sambut apa-apa je hari yang special yang bersangkut-paut dengan mak dan ayah...Hari Ibu ke, Hari Bapa ke, Birthday dah semestinya...sekurang-kurangnya kek mesti ada...tapi tahun ni, aku LUPAAAA...teruk kan...???




Lepas tu, tiba-tiba aku teringat yang birthday mak 9 Jun ni...so awal-awal aku dah plan nak tebus balik atas keterlupaan aku ni...aku janji kat diri aku sendiri akan hadiahkan mak present yang sangat special la...insyaAllah...dan untuk tahun-tahun yang seterusnya, aku janji juga aku takkan lupa untuk meraikan mak dan ayah yang banyak berkorban untuk aku...dan peringatan juga untuk diri aku,



'Hargailah seseorang itu sementara masih ada'




Mak...Selamat Hari Ibu...Mmmmuuaaahhh!!! :'(



* Gambar sedikit kabur...


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat