Tuesday, May 18, 2010

~ Exhausted Weekend ~

Hai...



Hari tu aku ada bagitahu nak share cerita pasal program aku kan...ok, memang banyak sebenarnya yang aku nak share...tapi kamu kamu semua baca lah dulu ye...kalau tak sempat, aku sambung kat entri lain plak... :)




Ok...kan aku ada bagitahu yang weekend hari tu aku handle program Kem Menuju Puncak untuk student target PMR ngan SPM...dari hari Jumaat sampailah Ahad...seriously, memang penat sangat...bukan nak merungut tapi aku akui memang penat...Jumaat tu ok lagi sebab slot malam tu kaunselor sorang lagi yang handle...so aku rilekla...hari Sabtu pagi, ada gotong-royong perdana kat sekolah...kalau tak salah aku, 1 Malaysia buat program tu...so aku dengan anak-anak buah aku cabut rumput, sapu sampah, kemas bilik kaunseling sampailah tengahari...rasa penat tapi enjoy...




Lepas tu, aku melepak dengan cikgu-cikgu lain makan mangga muda cicah kicap...marvellous!!! hehe...macam orang ngandung plak...tengah borak-borak tu terkeluarla plak plan nak buat BBQ kat waterfall area Betau (jalan nak ke Cameron Highland)...mula-mula aku malaslah nak join...tapi bila tengok makin ramai yang men'join'kan diri, aku pun teruja la...hahaha...padahal badan dah penat gila tu...memang aku dah gila... :P




So, dalam pukul 2 kitorang pun gerak berkonvoi ke tempat yang dijanjikan...memang best cuma time tu air tengah besar...maybe sebab baru lepas hujan...dan aku memang tak berniat untuk mandi pun...just nak me'release' tension je...seronok bergelak ketawa walaupun mata mengantuk...kitorang sampai ke sekolah balik tepat-tepat azan Maghrib berkumandang... :)




Dan...jeng jeng jeng...malam tu plak aku kena handle slot motivasi untuk Kem Menuju Puncak tu...aku dapat rehat dalam 30 minit je...baru baring jap mata aku dah nak terlelap...haihh tak boleh jadi ni...maka aku pun duduk je sementara tunggu jam pukul 8.15...nasib baik student target ni memang tak ramai...dalam 20 orang je...so aku buatlah aktiviti yang agak menarik yang tak memerlukan aku banyak bercakap tapi budak-budak tu yang kena aktif...so bolehlah aku rilek sikit...yang pasti walaupun penat, aku tetap jalankan amanah aku tu dengan sebaik mungkin...at least diorang dapat something usefull dari aku...dan aku puas hati sangat sebab student semua enjoy dengan aktiviti malam tu...




Malam tu plak aku tumpang tidur rumah sorang cikgu ni...kat Kuarters Guru sebelah sekolah je...memang aku tidur mati...sedar-sedar je dah Subuh...bangun pagi agak happy sebab hari ni last program Kem Menuju Puncak tu...dan aku tunggu sampai pukul 12 tengahari untuk slot penutup...lega dah habis... :)




Masa drive balik rumah tu, mata aku ni dah terbayang-bayang bantal kat rumah...hehe...punyalah mengantuk...lapar plak tu...sampai rumah, makan, pastu aku bantai membuta...incek hubby ada tapi aku dah tak nampak dah...aku nampak bantal je...hahaha...bertuah punya bini...aku tidur sampai nak masuk Asar...bila bangun rasa segar je... :)




Tiba-tiba baru aku teringat yang hari tu Hari Guru...ye, esoknya (Isnin) ada sambutan Hari Guru kat sekolah...tak sabar nak tengok apa program yang Pengawas sediakan untuk cikgu-cikgu...anyway, Happy Teacher's Day untuk diri aku sendiri dan incek hubby...mmmuuuaaahhh!!! :)





* Dah 2 kali rupanya sambut Hari Guru... :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat