Thursday, May 27, 2010

~ Esok cuti !!! ~

Hai...




Esok cuti. ye, korang sume pun cuti gak kan. nama pun public holiday. hehe. tapi aku terlebih excited sikit. sebab minggu ni aku memang rasa takde mood sangat tau. rasa macam lama je nak sampai hari jumaat. gila ek. hehe. plak tu kat tempat keje macam tak berapa nak ada keje. sebab budak-budak tengah exam. lagi boringla aku.




Even cuti 3 hari tapi aku tak balik Johor pun. sebab minggu depan dah start cuti sekolah 2 minggu. hamik ko. time tu nak jalan 1 malaysia pun takde sape nak halang. tapi maybe cuti kali ni tak jalan sangat kot. sebab kakak aku baru nak recover operation dia tu kan. so tak leh la nak jalan-jalan sangat. aku makan angin berdua jela dengan incek hubby. heee bestnye. tulah untungnya kalo dua-dua cikgu. cuti sama jek. hehe. jangan jeles. ;P




Aku dah plan dengan incek hubby nak balik Johor hari Rabu minggu pertama cuti sekolah. sebab incek hubby nak buat kelas tambahan. pastu baru senang hati katanya. aku ikutkan je. janji dapat balik ke kampung halaman tercinta. hehe. dan maybe kitorang akan duk kat Johor seminggu je kot. bukan taknak duk lama-lama cuma risau gak lama sangat tinggalkan umah aku tu. tapi ni dalam perancangan jela. tah-tah sok nak keje hari ni baru balik. hehe.




Kali ni family aku kat Johor takde pun plan nak pegi mana-mana. kalo tak, sebulan sebelum cuti dah list nak pegi mana. yang keje non-gov pun ikut sama amik cuti macam cikgu. nak jalan punye pasal. hehe. ikutkan masa planning awal tahun hari tu aku dengan incek hubby nak ke Langkawi dengan family in law. tapi last minit tak jadi plak. sebab orang yang nak bawak kitorang tu (abang din) tak berapa sihat. so postpone or cancel terus. ni diorang plan nak pegi Sarawak plak taun depan. tak taula jadi ke tak. biasa kalo plan awal-awal ni susah nak jadi. macam family belah aku plan on-the-dot. pagi plan, petang jalan. hahaha. macam tak senonoh pun ade gak kan. tapi at least menjadi. :)




Banyak plak cite pasal cuti ek. padahal ada seminggu lagi hari keje. tulah aku dah dalam mood cuti ni. nasib baik budak-budak masih exam lagi next week. so memang tak banyak keje lah. lehla aku berangan pasal cuti nanti. hahah. sila jangan tiru perangai ini ye.





* Selamat Hari Wesak dan selamat bercuti sume! ;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat