Monday, August 23, 2010

~ Akhirnya dia cair dengan pujukanku ~



Salam sume.




Camne dengan perut korang? ok? aku je yang tak ok. nak muntah tapi ku tahan-tahankan. haihh.




Sape yang aku pujuk? dan sape plak yang cair tu? hehe. ade cite lawak skit pagi tadi. aku on-kan broadband ni. tapi lampu asik merah je. die carik network tak jumpe-jumpe. aku dah mula syak macam-macam. tapi sebenarnya aku syak 1 benda je. masuk bulan ni dah 2 bulan aku tak bayar bil. hahaha.




Ala baru 2 bulan kan. akak aku cakap die penah tak bayar sampai 3 bulan tapi tak kena sekat pun. bila time aku mesti ade je masalah. aku pun ape lagi, terus la tekan nombor 1111 tu. ala yang careline tulah. ade sorang mamat ensem yang jawab (macamla henpon ko leh tengok muka mamat tu kan). suara romantik je. tak taula kalo die terlelap ke sebelum tu.




Aku suh die cek sume. pastu die cakap sekarang ni line kat pantai timur tengah problem. uikk yeke ni. mandai-mandai jek ko kan. abis broadband kawan aku yang sebijik, sebumbung, sebilik dengan aku ni elok je. aku tengok ligat je tangan die berpesbuk. ohhh ko nak tipu aku yek.




Aku pun tak puas hati. aku call lagik. kali ni pompuan plak jawab. dari suara macam tak lawa. aku ulang balik cakap aku macam sebelum tu. die cek-cek, pastu die cakap " Laaa patutla kena bar. cik tak bayar bil 2 bulan". ciss di situ. malu jap aku. tak taula kalo die duk tahan nak gelakkan aku. pastu aku nak meng-cover malu, aku cakapla " Eh, sebelum ni saya bayar 2 bulan sekali elok je. ni apsal problem plak?". padahal baru kali ni aku tak bayar sampai 2 bulan. ala bulan lepas busy skitla (alasan!).




Pas letak tu, aku call akak aku lak. aku ingat nak suh die pegi bayarkan bil aku jap. tapi die baru pas muntah lak. tengah lembik kat opis. alahai ko kak. pastu akak aku cakap die penah gak kena camtu. pastu die call operator, suh aktifkan line dulu. pastu baru bayar. aku macam pelik. boleh ke camtu? kang aku malu lagi kang haaa.




Tapi disebabkan perasaan aku nak ber-belog-ging ni berkobar-kobar, maka aku tebalkan gak muka ni nak call buat kali ketiga. ala diorang bukan nampak muka aku pun kan. pastu tiap kali call, orang lain yang jawab. so, ape ade hal. kali ketiga call, mamat-tak-pasti-ensem-ke-tak jawab. aku ulang balik ayat yang same. naik bosan dibuatnya. then, die pun cakap benda yang sama macam pompuan tadi cakap. bil aku tertunggak. 2 kali malu. haha.




Pastu aku dengan was-was tanya kat die, leh ke kalo aku nak aktifkan dulu. petang kang baru aku pegi bayar. dalam nada macam malu-malu gitu. tetiba die cakap BOLEH!! wahhh unbelieveable! aku macam tak caya ade gak sistem camtu. pastu die sambungkan aku dengan operator bahagian pengaktifan line. bla bla bla. pastu tetiba die cakap aku tak leh buat pengaktifan. huk alohh napenye plak.




Die cakap aku ade overdue chargers 5 sen. haihh ko. 5 sen pun ko nak berkira kan. memula die cakap memang tak leh nak on. aku pun mula la ligat fikir ayat baik punye nak pujuk mamat tu on-kan broadband aku ni. last-last aku cakapla yang aku ade hal penting nak guna broadband ni. urgent sangat. kalo tak, aku mati. haha tipu di situ. pastu die diam. aku dengar bunyik die tekan-tekan keyboard jek. marah ke ape tah. lame gak die sunyi. aku ingat nak je letak tapi tetibe die cakap, die akan aktifkan tapi dengan SYARAT!!!




Hamboih ko. bersyarat bagai. tapi aku ye kan jela. die cakap sebelum hari esok aku kena setelkan bil. kalo tak, die akan sekat balik. alaaa yela! petang kang aku bayo la. haa nak balik dah ni pun. kang aku terus pegi bayo la. kecoh ar.




* Moral of the story : jangan biarkan bil anda tertunggak. kelak diri sendiri yang malu. kuikuikui. 


5 comments:

  1. ahaha siap bleh tahu ensem tuh, tp org ckp suara sedap tak ensem...ahhaa

    ReplyDelete
  2. huhuhu klako..seb bek mamat tu nak aktifkan balikkan

    ReplyDelete
  3. ooo...leh suh dia activate dulu eh...hehehee..boley pakai kekdah ni balik msia besok.muahahaaha!maceyyy...

    ReplyDelete
  4. hany :
    hahaha...tahla mcm sejuk je hati dgr sore mamat 1st tuh...

    lelord :
    haah nasib baik...kalo x, sy ingat nak pegi bakar celcom center tuh...hahahha

    ReplyDelete
  5. kak anis :
    hehe...tulah baru gak tau...bagus kan?
    silalah guna kekdah ni ye...hehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat