Thursday, August 12, 2010

~ Alarm tak berbunyi ~



Hai. Assalamualaikum kawan-kawan.





 Macam mana pose hari ni? harap sumenye ok. pagi-pagi ni aku rase lebih bersemangat daripada semalam. mata pun kurang ngantuk. tapi cuaca kat luar mendung je. sedap tido ni. huhu.



* Credit to google



Ada kejadian kelakar pagi tadi. mase bersahur. malam sebelum tido tu aku dah set alarm kul 4 pagi. malas nak set tiap hari, aku pun letak setting tu untuk repeat daily. mane la tau lupa nak set kan. aku pun dengan konfiden abis, trus tido tanpa fikir yang alarm tu takkan berbunyi langsung!





Aku tersedar sebab rasa tangan kena gigit nyamuk. baru nak pusing badan, incek hubby terkejut sebab die tengok jam handphone dah kul 5 pagi! adeh! ade lebih kurang 40 minit lagi sebelum imsak. aku terus terjun katil, dengan rambut serabai macam pontianak (sebab tak sempat capai pengikat rambut) terus ke dapur. nasib baiklah ade cik Microwave tu sebagai penyelamat. sume aku sumbat dalam tu untuk panaskan.




 
Tapi aku tak risau sangat pun sebab kitorang bukan makan banyak sangat. 15 minit dah siap. incek hubby taknak makan nasi. die makan spagheti lebihan berbuka semalam. banyak lebih tau sebab semalam aku yang bantai sorang. masak macam 10 orang nak makan. last-last aku simpan dalam peti ais. hari ni boleh panaskan dan makan lagi. tak baik membazir. aku plak bersusah payah nak menelan butir-butir nasi dengan lauk ayam masak merah. time sahur aku main cuit-cuit je ayam tu. bila siang camni baru rase nyesal tak makan banyak-banyak. uhuk.





Dalam 5.30 camtu kitorang siap makan. haihh tinggal 30 minit je sebelum aku nak bersiap pegi skola. ingat malas nak tido tapi mata aku ngantuk ya amat. sempat gakla terlelap jap. bangun terus segar. aku terus remove setting alarm untuk bersahur tu. biarla aku set tiap hari daripada miss sahur. kalo boleh memang aku taknak miss even sehari. kalo tak makan nasi pun aku akan buat milo panas, pastu makan roti. tu lagi menyelerakan.





Sampai tempat keje, terus dapat banyak task yang perlu diselesaikan segera. adoiyai. camni la azabnya bila pemantau nak datang. buat ape la diorang tu berpenat lelah nak datang sini. ni kan bulan pose. baik duk je diam-diam kat opis tuh. kitorang sume sihat je. tak perlu dipantau-pantau. uhuk.





* Mujur tak mengajar.


2 comments:

  1. baik betul hati encik nyamuk tu kejutkan. huhu

    ReplyDelete
  2. haah kan...
    lupe plak nak wish "tenkiu cik nyamuk krn gigit sy"....huhu
    harap2 bkn nyamuk aedes...uhuk

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat