Wednesday, August 11, 2010

~ Baru sehari ~



Salam sume.





Macam mana dengan hari pertama korang berpuasa? sume ok? Alhamdulillah. aku tengok jam baru jejak 10 lebih. biasenye time nilah perut aku menjerit-jerit minta makan. tapi hari ni no makan-makan ye. masuk azan Maghrib kang baru leh ye cik perut.




Biasanya hari pertama atau minggu pertama berpuasa ni memang besar sikit cabarannya. yela, perut kita masih tak biasa lagi kan. ni pun aku dah mula rasa berkeriut je perut. ihik. malu la plak. ala tapi biasela tu kan. berkeriut bukan maksud kene makan. tapi kene tahan. uhuk.





Bersahur pagi tadi aku ngan incek hubby makan nasi sejemput dengan lauk ayam goreng, telur dadar ngan kicap. mesti korang cakap aku malas kan. hepp, tu menu pilihan incek hubby tau. memang kitorang ni dari taun lepas lagi susah tul nak telan nasi time sahur. main sumbat-sumbat je. sampai tercekik. hahah. lagi-lagi makan berdua je. mane la nak berselera kan. lainla kalo dengan family. huiii bestnya.




Pagi tadi kul 4 pagi aku dah kejut incek hubby bangun sahur. ikutkan waktu imsak 5.41am tapi aku saje bangun awal. sebab nak sambung tido balik. ehek. biasenye aku panaskan lauk sume baru aku kejut incek hubby tapi kali ni aku kejut trus. sementara aku panaskan nasi segala, die duk bantai menongkat dagu kat meja makan sambil mata terkatup. aku kaut nasi sejemput tapi dikatanya banyak sangat. haihh banyak tul cengkadak die kan. terkulat-kulat la kitorang makan. last-last aku abis sepinggan, tapi incek hubby luak suku je. aku pandang dia, dia pandang aku. kitorang gelak. tah ape yang kelakar pun aku tak tau. hahahak.





Masa naik balik bilik, aku tengok jam baru je kul 4.15. uikk pantas tul kitorang makan. 15 minit je. hehe. aku bajet dapatla bantai tido balik dalam sejam lebih tu kan sebab aku bangun pegi keje kul 6. skali mata tak leh tido la. macam dah terbantut plak. dalam kepala otak terngiang-ngiang lagu raya. sebab sebelum tido incek hubby sumbat telinga kitorang dengan lagu raya. uhuk. saje mau bikin hati ini orang sedey wooo.





Baru je nak terlelap, dah bunyi alarm handfon suh bangun pegi keje plak. uhuk. macam biasela aku kalo tido tak cukup confirm ade eye bag. nyampah! punye la tepek foundation, concealer bagai. kalo tak nampak sangat muka aku ni mintak tido kat skola. 




Kepala dah mula sakit. jangan kena migrain dahla. ohh, lupa nak bagitau semalam aku MC. tak sihat. loya-loya, muntah-muntah, sakit kepala bagai. uhuk. pregnant? tak mungkin kot. sebab baru je pas period. kalo tak, dah tentu-tentu cepat je aku pegi farmasi beli pregnancy test. kemaruk ya amat aku nih. dah banyak kali negatif. kecewa wooo. takpe, ada rezeki nanti (pujuk hati sendiri).





* Hari ni berbuka puasa dengan Spagheti. yummy!!!



1 comment:

  1. huh?...muntah2...urm..tanda2 awl kew..hehehee..
    urm,skolh diela satu sesi je ke?..skolh su
    2sesi, tulh blh cabut awal tu. mse dipendekkan..kalo x, 1.40 br blk..huhuu..
    rse cm nk try je spegetti diela tu. blh anta cni x?

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat