Monday, August 30, 2010

~ Merajuk tak sampai 3 hari dah rindu nak mati ~



Assalamualaikum sume. ;)




3 hari tak hapdet belog rase macam dah bersawang je. aku kalo weekend or cuti memang sori la nak bukak laptop ni. tersimpan rapi atas sofa. memang takde hati langsung. baik layan TV, tak pun membuta!



Jumaat lepas aku majuk dengan incek hubby tau. ade la pasal 1 hal ni. memang tak penah-penah aku majuk lame camni. sampai nak masuk 3 hari ko. bukanla tak bercakap langsung, tapi aku cuma jawab ape yang die tanye. selebihnya aku diam, tengok TV. memang sunyi sepi umah aku weekend ari tu.



* Jangan sampai camni ek.



Nak kata pasal hal kecik, maybe kecikla pada die. tapi pada aku, sangat-sangat susah nak diterima. awal-awal cakap lain. sampai mase jadi lain. pastu leh plak cakap dulu tu cakap main-main je. haihh. mane la tak hangin 1 badan kan. aku punye rase sakit hati tu sampai rase nak menangis tau. korang penah rase kan?



Tapi aku just majuk dari bercakap jela. makan minum sume aku tetap sediakan. cuma kali ni aku tak mintak tolong die langsung. sume benda aku wat sendiri. biasenye baru je die nak duduk, ade je yang aku suh buat. kali ni rilek abis die. die ade gak cuba pujuk-pujuk aku. aku layan gitu-gitu jela. memang sakit hati sangat. tiap kali teringat, mesti nak mengalir airmata. adoiyai.



* Tension dengan laki yang suka marah-marah.



Pastu malam semalam, aku tengok 1 cite ni. cite omputih kat Star Movies. lupe lak tajuknye. sebab panjang sangat. tapi ramai la star dalam cite tu. cite ni genre komedi romantik. aku suke cite camtu. kisah pasal beberapa couple yang masing-masing ade masalah dengan partner. macam ade berkait gak dengan kes aku ngan incek hubby. tengok punye tengok, tak sedar airmata dah mengalir laju je. 




Sedih bila part diorang ade masalah, then ade yang sampai nak break-up, ade yang tak putus asa memujuk, ade yang buat donno. time tulah tetiba aku rase rindu yang amat kat incek hubby. tapi time tu die takde, pegi terawih. so memang aku layan feeling abisla. terus hilang rase sakit hati, pastu tak sabar nak tunggu incek hubby balik.



* Errkkk jangan ditiru aksi ini. dosa weyy.



Bila die dah balik, aku tak tau lak nak buat camne. jadi kekok lak. hmm ego la tu. dalam ligat kepala otak fikir camne nak buat baik dengan incek hubby, tetiba dia hulur kepala mintak picitkan jerawat. aku anggap tu sebagai petanda dan permulaan untuk berbaik semula. kalo sebelum ni, aku tak layan pujukan die, tapi malam semalam cepat je aku tarik kepala die nak picit jerawat. bukan sebijik je ye, 1 muka aku belek. aku tau die sedar yang aku dah tak marah.



* Kan bagus camni. bagi yang belum kawin haram ye. ;)



Tapi maybe masing-masing dah mula rase kekok, aku pun blah masuk tido. yela, jam dah kul 11 lebih. sok plak nak keje. incek hubby plak layan bola. tak lama tu baru die naik. sebelum tido tulah aku nangis-nangis peluk die mintak maaf bagai. biasenye die akan usik aku balik. tapi kali ni die pun sebak same. siap peluk aku macam taknak lepas. time tu aku rase SANGAT-SANGAT rindu & sayang dengan die. rase nyesal sangat buat camtu.




Patutnya aku bersyukur sebab dikurniakan suami yang bagi aku tersangatlah baik. walaupun kekadang perangainya agak annoying, tapi die seorang yang bertanggungjawab. yela, kalo skema sangat kang boring plak kan. 



* Ini mood saya. tapi ini bukan pic saya. ;P



So, hari ni mood aku tersangatlah berbunga-bunga ok. pagi tadi bangun pun rase macam tak puas nak tenung-tenung muka incek hubby. rase sebak bila teringat ape yang aku dah buat kat die. serius memang aku tak penah majuk lebih dari sehari. biase siang gado, malam aku dah kenen-kenen kat die. malam gado, siang sesi pujuk-memujuk lak. tapi kali ni dalam sejarah aku majuk sampai 3 hari. 




Rasa berdosa sangat. sebab tu aku mintak ampun sampai tak terkuar suara menangis teresak-esak. die cakap die tak marah pun. die cakap memang silap die memandang remeh benda-benda camtu. die macamla tak tau bininya kuat mengharap. bile dah diberi harapan, memangla bininya ni tuntut. kalo tak, gini la jadinya.



Malam semalam gak incek hubby cakap Selasa ni nak pegi KL. kan cuti sempena Hari Merdeka. aku ingat die just cakap yang die nak pegi KL. so aku tanye la pegi dengan sape. die cakap dengan aku la. nak beli kasut raya aku. hehh nak bodekla tu. bila sesekali gado camni, bila baik terus rase macam malu-malu je. macam zaman-zaman mule bercinta plak. ngehehehehe.




Oh, sebelum terlupa, sempena Hari Merdeka esok, aku nak ucapkan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia Yang Ke-53 untuk sume rakyat Malaysia. harapnye Merdeka dalam bulan Ramadan ni beri keinsafan pada kita sume. 



* Toksahla buang masa layan konsert yang tak mendatangkan faedah.


5 comments:

  1. sama2 g masjid KLCC, buat Qiamullai..huhuu...

    ReplyDelete
  2. Dulu, saya dengan hubby sy pun mcm tuh..gaduh2 syg...rindu sgt suasana tuh. dan rs sgt menyesal bila dikenangkan blk perangai sy yg suka merajuk, mengada2 dgn hubby. Alangkah indahnya kenangan lama...

    ReplyDelete
  3. sue :
    bagusnye...anak sape la ni....hehe

    mamamia :
    biasela tu mama...gado2 manje...kan lebih mengeratkan perhubungan... ;)

    ReplyDelete
  4. hihihii...diela, org xg pun...huhuu..oh, kalo gaduh, pstu sure dpt kreditnyer, xkira dlm bntuk ape..hadiah ke, ciuman ke,yg penting kasih syg bertmbh2 tu..hqhqhqqq

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat