Thursday, August 12, 2010

~ Ya Allah! kenapa dengan suamiku? ~

Salam sume.




Time camni perut aku tengah riang gembira menyanyi. tah lagu ape agaknye. sementara nak hilangkan ngantuk ni jomla kita borak-borak. hehe boleh gitu?






Terkejut tak baca tajuk entri ni? aku pun terkejut gak. padahal diri sendiri yang letak. ohh, dont worry bebeh. incek hubby saya sihat-sihat saje. cuma sejak sebelum bulan pose ni die ade buang tebiat sikit. nak tau ape die buat?


Tiap malam sebelum tido die akan pasang lagu raya dalam handphone die. lepas satu, satu. sampaila kekadang aku yang picit nak matikan sebab die dah sedap berdengkur. punye la syok dengar lagu raya sampai lena tido. aku mula-mula macam pelik gak. sebab incek hubby ni dulu bukanla jenis yang suke nak pasang-pasang lagu raya lebih-lebih lagi masih awal pose. lainla kalo 2,3 hari lagi nak raye.





Ke die saje je nak buat aku sedih? yelah, aku ni kan sebatang kera kara (kat sini la). mak ayah jauh nun kat selatan. bile dengar lagu raya, cepat je rase nak menitik airmata. lebih-lebih lagi dengar lagu dendang perantau. uhuk. pastu elok je die letak handphone tu sebelah telinga aku. last-last die sedap tido, aku yang duk berendam airmata. haisshhh.







Pastu yang aku tak leh tahan gelak bile incek hubby sampai godek-godek handphone aku nak carik lagu raya. aku mengekek je ketawa. dalam handphone nokia ni memang aku takde simpan lagu raya. dalam handphone lama (Motorola) tu banyakla. tapi charger tah ke mana. tak leh nak on. bateri kong. incek hubby sampai paksa-paksa aku suh carik charger tu sebab die nak lagu raya. adoiyai laki aku ni.





Semalam aku terlupa nak carik charger tu. yela, bulan pose ni otak lembab slow skit. dah nak tido tu baru la die sibuk tanya pasal lagu raya. haihh siang-siang taknak ingatkan. takde keje aku nak menyelongkar bilik stor tu malam-malam semata-mata nak carik charger untuk lagu raya. ohhh tido itu lebih sedap ok. maka aku pun berjanjila (secara tak rasmi) dengan incek hubby yang esok aku akan cari (kalo tak lupela). itu pun die siap bebel-bebel lagi cakap aku ni saje buat lupa. haihh die ni kang.





Dan seperti biasa, macam malam-malam seterusnya, incek hubby telah memperdengarkan kepada aku dengan nyanyian lagu raya yang asik diulang-ulang. yela, dalam handphone die cuma ade 2 bijik lagu raya jek. kuikuikui. plak tu lagu-lagu yang klasik kemain. kalo P.Ramlee ok lagi. ni A.Ramli. tak ke dah lama tu. hmm layankan jela.





* Jom layan lagu raya jap. ;P





* Silap-silap balik ni die beli CD lagu raya plak.


6 comments:

  1. dia nak raya dengan wife baru laa tu.. tu yg excited semacam jek.. abis laa ko!

    ReplyDelete
  2. hahaha...ye kot...
    aku no hal tp syarat tiap bln dlm bank aku mesti ade 5k...
    kalo takde, jgn berangan...huh!!

    *tetibe balik ni trus terajang die.hahaha.

    ReplyDelete
  3. ngeheheh.. balik2 terus terajang! memang mantap! make sure kaki letak paku dua tiga butir..! hahah hamekkk ko!

    ReplyDelete
  4. hehe.. encik hubby tak sabar nak raye lah tu.. sis prepare jek duit raya siap-siap.. hehe



    Aiz latest entry
    Tangkap basah di kem PLKN pada bulan puase

    ReplyDelete
  5. internet kn ade kak..download la bebanyak...heheeee...

    ReplyDelete
  6. zul...
    die dh dpt pun dr hp lame tu...
    tiap mlm la duk dgr...
    smpai terlelap...haihhh.... ;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat