Thursday, August 19, 2010

~ Berjaya tak mengantuk-kan diri ~



Assalamualaikum sume.




Pose tak ni? Alhamdulillah bagus. aku pun masih belum buang pose lagi. harap-harap dapat pose penuh. ngeeeee. ;)



Hari ni aku berjaya mengelakkan mata dari mengantuk. rahsianya? kalo dah nama rahsia mane leh bagitau. tak gitu? haha. takdela, macam sebelum-sebelum ni, aku bangun sahur kul 4 pagi (yela, takkan 4 petang lak kan). sahur dalam 15 minit pastu aku akan terlelap balik. bila bangun nak pegi keje, mak aihhh punyela susah nak bukak mata. dah kena air sejuk pun masih nak terpejam.




* Ngantuk benor gaya ko dik.



Pastu mula la aku drive tak tentu hala. jap-jap nak terpejam. kalo skola dekat takpe gak. ni 30 minit baru sampai. kadang-kadang dah bulatkan bijik mata pun tak tahan gak. yang buat jadi lebih mengantuk bila radio Kenari aku tu rosak. incek hubby kata nak tukar radio baru. tapi sampai laaa ni takdak pun. oitt incek hubby, dengar tak nih?



* Kalo bawak penumpang lagi bahaya.




So, malam tadi aku bagitau incek hubby yang aku nak tido awal, pastu bangun sahur kul 5. imsak kul 5.40 camtu. kitorang makan 15 minit je. so memang sempat sangat. kiranya pas sahur aku malasla nak tido balik. tengok TV ke pebenda. aku nak test berjaya tak cara aku tu untuk buat tak mengantuk.




* Bahaya adik ni memandu sambil tido. siap lentok baik punye.



Dan yess!! aku berjaya. pas sahur nasi goreng yang aku masak malam tadi (incek hubby paksa masak, tapi die makan 2,3 suap jek), aku ajak incek hubby borak-borak sementara tunggu kul 6. tapi jap je. tengok-tengok die bantai membuta. siap berdengkur lagi. haihh sayang nau nak tinggalkan tido. tengok jam baru kul 5.30. nak turun tengok TV, malas. so aku layan game dalam henfon. rupenye makin buat aku ngantuk. tak leh jadi ni. 




Malas nak tunggu kul 6, aku terus mandi. baru segar mata. dan yang syoknya, hari ni takde eye bag! kalo tak, tetiap hari lebam jek bawah mata aku. tepek concealer pun tak jalan. dan kesimpulannya, cara aku ni berjaya. so pasni aku akan teruskan bangun sahur kul 5. walau camne ngantuk pun aku tetap akan bangun sahur. bukan ke besar nikmat bagi orang-orang yang bangun bersahur walau pun cuma minum segelas air.




* Hari ni takyah pening-pening fikir nak masak ape sebab ada majlis berbuka pose dengan guru-guru kaunseling daerah Lipis. yuhuuu. ;D



2 comments:

  1. betul tu babe, aku skang sahur 3am.. siap2 makan kul 4.. lepas tu tido balik.. mcm pagi td hujan lebat betul.. lagi sedap la aku tido..

    bila nak bangun, masyaallah ngantuk tak hengat okay! lepas tu mata skang dah mcm pakai spek itam! huhu.. lepas ni taknak sahur la.. klu bangun pun kul 5, sbb nak minum air..

    ReplyDelete
  2. haha tau takpe nox...
    mmg sayang tido tu tp drpd aku terbabas mase drive kang baik aku takyah tido...
    ko biase sahur kat luar gak ke?

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat