Wednesday, August 18, 2010

~ Ditelan mati mak, diluah mati suami ~



Hai eberibodi.




Haihh pening pening. susah betul bila kita tersepit di antara dua insan yang kita sayang. yang sorang suami tercinta. yang sorang lagi ibu yang dikasihi. dua-dua penting dalam hidup aku. tapi aku tak mampu nak puaskan hati kedua-duanya.



* I love BOTH!!!



Macam serius je kan. hehe. tak la serius mane pun. biasela dekat nak raya ni. bagi yang dah berkeluarga mesti kena balik 2 kampung halaman. macam aku, kitorang dari sebelum kawin lagi dah deal akan bergilir setiap tahun. tahun pertama kampung aku kat Johor. tahun kedua kat Lipis. so dari aspek tu aku takde masalah.




Untungnya sebab aku ni duk dekat dengan rumah mertua. so bila tiba time cuti panjang, confirm aku balik ke kampung aku. yela, name pun dah bermastautin kat Lipis kan. tiap minggu mesti aku jenguk mak mertua. melampau la kalo nak kene bagi-bagi gak. mujur gak incek hubby paham.




* Ibu dan Ayah ku. ;)



CUMA yang jadi masalah sekarang ni tarikh aku nak balik ke Johor nanti. umum tau kan skola start cuti hari Sabtu (4 Sept). sampaila raye kelima kalo tak silap aku. yang incek hubby ni awal-awal bagitau nak balik hari Isnin dalam cuti tu. tu pun puas aku pujuk. kalo tak, lagila die nak balik hari Selasa or Rabu. mak aihhh.




Bila aku call mak plak, die suruh balik hari Sabtu tu. kalo boleh, petang Jumaat pas keje tu die suruh gerak. alahai mak. bila aku cakap aku akan balik lewat sikit, dia dah mula diam. walaupun dalam telefon, aku tau riak muka dia kecewa. tapi aku pujuk balik, aku cakap aku akan balik hari Ahad. nak nangis rasa.




* Incek hubby yang baik hati di sisi wifenya yang comel. ehek.



Pastu aku trus bagitau incek hubby pasal mak. sambil tahan airmata ok! bila tengok muka aku mengalahkan cekodok basi, maka incek hubby yang baik hati tu pun trus setuju nak balik ke Johor hari Ahad tu. tapi belah petang. berbuka dalam perjalanan. yess!! nak melompat rasa. tapi aku tahan je. huhu.




Last aku jumpa family aku ujung bulan 7 ari tu. kan diorang datang umah aku. tak sampai pun sebulan, dah mula rindu. lagi-lagi perasaan mak kan. kalo boleh hari-hari dia nak tengok muka anaknya ni (yeke?). aku paham perasaan mak. dan aku juga paham perasaan incek hubby. tapi sape nak paham perasaan aku? uhuk (tetiba).




Aku teringat balik mase baru-baru kawin dulu. sampai bergaduh nak tetapkan tarikh (dulu incek hubby keras hati skit). Alhamdulillah sekarang incek hubby lebih memahami. yang bestnya tahun ni incek hubby cakap akan stay kat Johor sampai raya keempat!! haaa ko. aku siap tenung incek hubby sebab tak pecaya. kalo macam 2 tahun lepas, raya kedua je pagi-pagi buta dah berdesup balik ke kampung lagi satu.




Maybe incek hubby dah mula paham kot. yela ko, aku dah menetap kat Lipis. so bagila chance nak balik jumpa mak aku lama sikit kan. bukan selalu dapat balik. kalo duk Kolumpo takpe gak. 




Jadi aku bersyukur sangat kali ni dapat beraya lama sikit dengan family aku. aku doa sangat-sangat semoga apa yang dirancang akan berjalan dengan lancar. korang pun doakan la skali ek. aku akan doakan agar perjalanan kita pegi dan balik nanti dilindungi oleh-Nya. amin.




* Sekarang rajin amik hati incek hubby sebagai balasan. kehkehkeh. ;P 



6 comments:

  1. diela, beshnyeee hany raya kat umah mertua dulu...sob sob sob...nak buat camno kan, kena la gilir2 kan...

    **pdahal ganu kelate je, bukan jauh pon**

    ReplyDelete
  2. hehe ni taun pertama hany ye...
    takpe taun depan leh enjoy lebih2 dgn family sndr...hehe... ;)

    ReplyDelete
  3. sabar jekla babe. biasalah dah bkahwin.. tp dah memandangkan ko duduk dekat mil apa salahnya balik cuti lama kat kluang kan?

    ReplyDelete
  4. diela...su kena raya umah en.somi dlu...hukhukk..
    tp su blk sabtu tu terus blk umah su dlu..mlm raya br blk umah die...wawawaaa...

    ReplyDelete
  5. huhuhu.. sama lah kita, tahun ni turn raya kat kampung kita! dengar2 pula hubby kata, tahun ni setempat aje, maknanya kg dia tak payah balikkatanya..
    tapi bulan posa ni, balik kampung dia lama sket la kot ... masa cuti merdeka tu..

    tapi tak tahu lagi, keputusan boleh berubah..huhuhu...

    betul3 kena rajin amik hati ler... hehehehe

    ReplyDelete
  6. meq :
    huhu...mmg tu la yg aku buat...tiap kali cuti mmg alasan tu aku guna...skrg ni hubby leh paham...suke! ;)


    sue :
    alaa yeke sue...pagi2 raye jgn nangis ek...hehe...org mase 1st year kawin mmg dh bodek hubby raya johor dulu...ladies 1st gitu...hehehe... ;)


    kella :
    wahhh bezla kalo takyah blk kg hubby...jgn berubah last minit dahla...hehe...tu yg rase beruntung sbb duk dekat dengan mertua...bila cuti pnjg, confirm blk kg kita...hehe... ;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat