Monday, August 16, 2010

~ Pantau ke santau? ~



Hai. salam sume.





Hari ni lewat skit aku online. tetiba pagi tadi ade plak student yang bermasalah datang jumpa. lama gak borak-borak. student aktif bercakap. aku memang suka layan klien jenis banyak cakap ni. secara tak langsung keje kita pun kurangla kan. lagi-lagi bulan pose ni. tak leh cakap banyak-banyak. jimat air liur. hehe. 




Oh ye. minggu ni (tak pasti hari ni ke, esok ke, lusa ke) skola aku akan dipantau oleh PPD ngan JPN. baru je minggu lepas PPD datang. minggu ni die datang lagi. haihh. buat ape la susah-susah nak datang sini. kan bulan pose ni. baik duk je dendiam kat opis tuh. kalo datang sini pun bukan kitorang leh jamu makan. takyah datang la ek incek-incek sekalian.





* Maceh cik google.




Biasela kan. kalo skola yang berprestasi kurang memberangsangkan ni memang sentiasa jadi kegemaran orang-orang atas untuk datang pantau. skola aku bukanla teruk sangat. keputusan tiap tahun meningkat cuma maybe masih tak mencapai tahap yang disasarkan kot. 





* Dari cik google lagi.



Bila pencapaian tak ok, ramai yang guna alasan 'pelajar asli ramai kat skola ni'. padahal bila tengok balik result masing-masing kebanyakan yang bermasalah adalah budak melayu. so alasan tu memang dah tak leh pakai yek. nak kata cikgunya tak buat keje, aku tengok sampai nak pengsan-pengsan cikgu mengajar pagi petang nak bagi budak paham. memang tak penah jemu. so sape yang nak dipersalahkan dalam hal ni?





* Tepuk dada, tanya iman.



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat