Tuesday, August 24, 2010

~ Hari ini satu sejarah telah tercipta ~



Salam u olls.




Hari ni kan, aku dah cipta 1 sejarah. buat pertama kali aku ngan incek hubby bersahur tak makan nasi. cuma makan roti ngan minum milo & oat je. huhu.



* From google.



Puncanya, aku terlupa yang lauk berbuka semalam dah abis dibedal. nyanyuk jap. biasenye kalo lauk berbuka dah abis, malam tu aku masak lauk simple-simple untuk sahur. tapi serius, malam semalam aku ilang ingatan jap. aku rilek je dengan menyangkakan lauk masih ade. 



Skali bangun pagi, bukak tudung saji, haa ko. ade sayur kacang buncis jek. nak goreng telur or ayam, tapi incek hubby cakap takyah. die suh buat roti letak peanut butter, pastu buat oat susu panas. aku lak makan roti ngan milo panas. lega perut bila kena air panas pagi-pagi buta. kalo tak slalu aku balun air sejuk je.




Pastu aku macam sian plak kat incek hubby. sebab die ni jenis tak leh kalo tak makan nasi. sehari mesti merasa nasi. aku takpe sebab tembolok kecik. rase bersalah je bila tengok muka die. sori ek abang. esok kita sahur nasi ek. ;)



Tapi aku perasan, bila makan roti ni aku tak rase lapar plak. biasenye time ni perut aku dah berkeroncong. tapi ni rase macam baru pas makan. maybe sebab ade serat kot. serat kan lambat hadam. macam oat. emm kalo camni, sok lehla makan roti je. tapi incek hubby tetap kena makan nasi ok.




* Pas kawin baru rase susah senang nak jaga makan pakai suami. ;)


4 comments:

  1. hai dila..
    heheh sy dr dlu kalo sahur xleh mkn nasik, sure lapo cepat dan sakit perut. tu yg makan roti je slalu.
    kalo mkn nasik kena make sure ada telur goreng, so siang mmg xkan rasa lapo sgt. tah;le nape. :)

    ReplyDelete
  2. hai vagg...
    oh yeke...sblm ni sahur dgn nasi sbb ingatkan kalo mkn roti jd makin lapo...
    pdhal tak ye...
    emmm pasni nk mkn roti jela...
    kdg2 biase gak mkn nasi dgn telur tp telur kicap...tetap lapo gak... ;)

    ReplyDelete
  3. diela..su pn dh dua hr sahur makan roti butterscotch ngn air milo...huhuuu...en.hubby dh boring mkn nsi kotnyer..hehehe

    ReplyDelete
  4. tula kan...bila makan roti ngan milo panas pepagi buta tu rase nikmat sgt...hehe...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat