Wednesday, August 25, 2010

~ Sok sek sok sek ~



Assalamualaikum kawan-kawan. ;)




Korang ade dengar bunyi tak? bunyi 'sok sek sok sek'. bunyi apakah itu? macam seram je kan.



Haha. sebenarnya bunyi aku tengah selsema. adoiyai. tetiba lak kena kan. pagi tadi elok je even dah ade rase-rase nak selsema. aku lemah skit kalo kena selsema ni lebih-lebih lagi bulan pose. memang 1 muka merah padam dibuatnya.




* Macam nila ghope aku bila kena selsema. huduh.



Aku ni alah skit dengan habuk or bulu kucing. sebab tu aku bermati-matian tak bagi bila incek hubby nak bela kucing. kucing tu jauh 2 meter pun aku dah mula rase gatal-gatal hidung. pastu dengan habuk lak. bila kemas-kemas umah, aku akan jadi macam ninja. mulut & hidung mesti tutup. kalo tak, memang nahas. pastu pas kemas tangan tak leh pegang muka ke, hidung ke. kena cepat-cepat basuh. kalo tak...



Ni pagi tadi maybe ade habuk kot kat mane-mane. tu yang cepat je kena. nak telan ubat, pose lak. kalo korang nak tau, dalam handbag aku sentiasa ada ubat selsema. kalo takde memang aku risau. so, sebelum habis aku akan pastikan aku beli stok baru. korang dapat bayangkan kan betapa teruknya aku selsema. 




* Sedapnya kalo pekena teh o panas or milo panas time selsema. wallawei.



Bila dah sok sek sok sek camni memang jawabnya tak leh nak buat keje la. asik duk layan hidung je. mata dah mengalahkan mata hantu. hidung jangan cakapla. merah menyala. nasib baik ade lagi tisu dalam handbag. kalo tak, mane aku nak kesat.



Maybe penyakit ni aku dapat dari ayah aku kot (tetibe salahkan die kan). sebab ayah aku ade resdung. tiap pagi die akan sok sek sok sek. sapu tangan sentiasa dia bawak ke mana-mana. bila kena selsema yang teruk, memang terbaringla. macam aku gak. bila selsema ni, ubatnya tido je. lagi-lagi pas makan ubat. memang tido mati la jawabnye.



Dan aku mudah dapat selsema sebab berjangkit dari orang lain. kalo incek hubby selsema, aku memang tak dekat dengan dia. kadang-kadang duk jauh-jauh pun kena gak. lomah den. dulu penah dapat ubat sembur dalam hidung. tapi aku pakai, makin kuat lak selsema. terus stop. makan ubat jela. tapi ubat pun tak bagus gak kan. takut effect kat hati.



Tapi aku bukanla kerap sangat selsema. kadang-kadang je. ni pun dah lame gak tak kena. ubat pun banyak lagi. cuma bila kena, memang aku rase nak baring je. kalo teruk, dia akan naik ke kepala dan mula la rase nak hantuk kepala kat dinding. 




* Tak leh korek hidung. batal pose. ;D


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat