Tuesday, August 17, 2010

~ Baik ada makna ni ~



Hai again.



Semalam kan, tetiba incek hubby tanya aku dah beli kasut raya belum. aku yang macam pura-pura terkejut terus cakap "Belum!". aikk tanya-tanya ni nak belikan ke?



Ohh patutla baik sangat. sebelum tu aku dah merajuk dengan dia. ade la pasal 1 hal ni. hal kecik je. aku yang ngengada nak buat muka. konon-konon nak pujuk aku la tu. siap cakap weekend ni nak ajak pegi KL shopping kasut raya. huhu. tapi aku tak tunjukkan ke-excited-an aku semalam. aku diam je. sambil-sambil tu die duk usik-usik aku. aku balas, "Takyah la. nak beli kasut Bata jek". berguling-guling die ketawa. hampesss.




* Tinggi bebenor heel ni. mau patah pinggang den. (google)



Selagi aku tak tunjuk muka manis, selagi tu la die bodek aku macam-macam. nak belikan gelang emas la bagai. actually gelang emas tu memang dia dah janji nak belikan sebelum raya ni. aku bukan jenis yang mintak-mintak. kalo die nak bagi, aku amik. kalo die lupa, aku takkan ingatkan. tapi kang ade la orang yang buat mogok. buruk betul perangai ko diela. ngeh ngeh!



* Suka yang simple jek macam yang kedua dan ketiga dari atas.



Akhirnya tergelak gak aku dengan usikan incek hubby. mood aku ni cepat panas, cepat sejuk. ala aku bukan jenis yang kuat merajuk pun. tapi kekadang saje je nak tengok incek hubby pujuk tak. kalo die malas, die bolayan jek. nanti aku baik sendiri la. huhu. pastu bila aku dah baik, die perli plak kata aku ni pantang diajak shopping. terus je baik. hakhak.



Ahh, tak kire ar tu. yang penting kasut dan gelang emas tu harus dituntut. tak baik tau mungkir janji. kang jadi munafik. sebenarnya aku ade gak niat nak cakap dengan incek hubby yang aku nak beli kasut untuk raya nanti. kira aku beli guna duit sendiri la. tapi tak sempat cakap, die dah offer plak. nilah yang dinamakan rezeki terpijak. huhu.







* Minat Hush Puppies yang sangat comfort. ;)



4 comments:

  1. cik shabah pun ske hush puppies gak.keselesaan itu penting kan?he3 =)

    ReplyDelete
  2. yup betul tu cik shabah...
    jgn sbb nak bergaya, sanggup membahayakan diri dgn pkai heel 5 inci...hehe...

    ReplyDelete
  3. suke gelang no 3 and 1st dr ats....huhuu

    ReplyDelete
  4. amboi sue...tu gelang mak-mak datin tu...
    hehehe...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat