Wednesday, July 14, 2010

~ Bagaimana nak jadi Blogger yang digilai ~

Hai again...




Sorila aku banyak cakap ari ni. boringla babe tengah tak banyak keje. plak tu duk sensorang. kaunselor sorang lagi ade komitmen kat luar. kalo tak ade gak member nak borak. korang layankan jela ek.




Tajuk entri ni menggambarkan macam aku nak bagi tips camne nak jadi faveret blogger kan? tapi hakikatnye idak le. hehe. tu persoalan untuk diri aku sendiri. nak share opinion dari kamu kamu sume. 




Tetiap hari bekerja aku akan spent time untuk hapdet belog pastu blogwalking. keutamaan pada belog yang aku follow la. kalo rajin, aku jenguk belog-belog lain. biasenye aku amik dari belog abg ben je. sebab kat situ korang boleh jumpa macam-macam jenis blogger dari yang baru setahun jagung sampaila yang dah veteran.




Bila blogwalking tu, macam-macam cite yang aku jumpa. ade yang seciput je entri-entri dia tapi cite best. hit counter plak mencanak-canak. ade yang sampai dah berpuluh ribu kali orang jenguk belog die. termasuk diri sendiri la. ade gak yang kuat membebel macam aku ni ha. ade yang cite pasal diri sendiri, ade yang suka ulas berita dalam paper, ade yang membebel tak tentu hala. haih pendek kata memang macam-macam ragam la. masing-masing ade cara sendiri untuk menarik blogger-blogger lain untuk menjenguk.




Jalan punya jalan, aku terjumpa 1 belog ni. tengok tajuk je dah best. belum baca lagi tu. aku pun bukakla. cite pasal SEKS!!! tapi bukanla seks yang bukan-bukan tu. ni kire macam pendidikan seks la. banyak info-info best dalam tu. sepanjang membaca tu aku tergelak je sorang-sorang. dengan penggunaan bahasa yang sempoi. memang wa salute la! hehe. jangan ingat aku gila seks plak ek.




Tanpa berfikir panjang terus aku add dia dalam belog list kegemaran aku. pastu baru aku terfikir, "oohh, camtu rupanya nak jadi blogger yang digilai." tajuk kene bikin kontroversi sikit. pastu bahasa kene sempoi. jangan skema sangat. makin panas cite makin orang suka. emmm susah gak kan. blogger tu maybe dah biase menulis. so sume dah dalam kepala. aku ni kekadang nak fikir tajuk pun kemain la sampai setengah jam. blum taip isi lagi tu. huhu haru.




Tapi kan. ade gak belog yang pendek secoet je entrinya. tapi traffic mak oii. jem gile jalan. hmmm tahla. aku pun pening nak fikir. cuma sekarang ni aku suke sikitla sebab belog aku dah ade dalam list abg ben. tiap kali aku hapdet entri baru, adela kuar dalam belog die. secara tak langsung leh promote belog aku yang suam-suam kuku ni. mekaceh abg ben!!! ;)




* Terlebih malu nak tulis cite panas. ;P


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat