Tuesday, July 20, 2010

~ Bergurau biar kena tempat ~


Hai...





Tadi aku dah round 1 skola semata-mata nak hilangkan ngantuk punye pasal. hasilnya, kaki lenguh, tapi mata masih ngantuk. haihhh. setan oii. janganla ko bergayut kat mata aku nih.




So, untuk mengelakkan daripada aku me-landing-kan kepala aku buat kesekian kalinya kat atas meja ni, marilah same-same kita dengar pot-pet-pot-pet dari aku. sekian.





Eh, korang suka bergurau tak? mesti suke kan. mamat or minah skema je yang tak suke bergurau. orang buat lawak, die blur je. hehe. camne cara korang bergurau dengan kawan-kawan ek? gurau manja ke, gurau kasar ke, gurau kurang ajar ke. ehh, ade tau jenis orang yang suka gurau style kurang ajar.




Tapi style gurauan tu boleh diterima la oleh orang yang kena tu. kalo silap orang, kena kokak la kepala ko. (perkataan kokak dipinjam oleh incek meq). macam aku plak kan, dari zaman skola dulu (sekarang pun kat skola gak) member-member aku sume style gila-gila. errr bukan orang gila ye. tapi perangai gila-gila. dah terbiase bergurau cara kasar. 





Penah satu mase tu, kitorang bertiga tengah duk-duk sambil baca ape tah. pastu tetiba member aku sorang ni dengan selamba merampas buku yang aku tengah syok bace tu. bagi aku, sume tu normal. tapi rupanya ade member kelas yang lain agak terkejut dengan perlakuan tak senonoh kawan aku tu. muka die serius terkejut. hehehe. die siap cakap, "Ya Allah, kenapa buat camtu?". kitorang sengih je. pas explain, baru die paham. tapi aku yakin agak lame gak die trauma akibat kejadian ngeri itu. hahaha.




Dan, sampai sekarang member-member baik aku ni masih lagi mengekalkan perangai gila-gila diorang tu. aku kureng skit la. maybe sebab dah jadi cikgu kot. hehe. tapi kalo aku hapdet status dalam FB, memang diorang 2 ekor tu dulula yang akan meng-komen. kalo korang baca, mesti korang akan mengalami fobia untuk bukak wall aku lagi. hahaha. memang kekadang bahasa diorang tu agak kurang hajar sikit (banyak woi) tapi hati diorang baik. wahahah tak penah-penah aku puji diorang. 





Ok, tu gurauan dengan member. camne lak cara korang bergurau dengan hubby or boyfriend or kekasih or cinta hati. ape-ape jela. errr aku tak bermaksud tanya gurauan untuk ehem ehem ye. tu aku pun tau. hahaha. maksud aku gurauan seharian la. camne ek? ade ke pasangan yang langsung tak reti nak bergurau? duk diam je macam patung masing-masing. serius la kononnya. ade ke? ade? tak bosan ke?




Style aku gurau dengan incek hubby agak sempoi gak. kekadang kasar. tapi yang penting aku or dia leh terima. aku suka keadaan camtu. sebab aku rase takde gap langsung antara aku dengan dia. boleh share anything. kekadang selambe je aku tampar muka dia. kurang-kurang pun die jegilkan mata kat aku. pastu aku sengih. aku tampar lagi. bukanla tampar sampai nak tercabut anak tekak. ala tampar-tampar manja gitu (manja-manja pun berdesing gak). hehe. 





Incek hubby aku ni jenis sporting, sempoi. aku yang dulunya agak cerewet, dah mula terikut perangai dia. tapi sikit jela. kekadang selamba je die panggil aku, "oi budak!". aku balas balik, " ye, pakcik nak ape?". maybe ade sesetengah orang rase macam aku durhaka kan. tapi bukan ke kita jadi durhaka kalo suami tak maafkan kesalahan kita. dalam kes aku ni, incek hubby redha (ke?). so tak durhaka la kan?




Tapi, aku gurau-gurau camtu pun tiap malam sebelum tido mesti (WAJIB!) aku mintak maaf dengan incek hubby. dah jadi kebiasaan. mintak maaf untuk ape-ape je yang aku dah buat pada siang harinya. mane la tau tido terus tak bangun-bangun. tak sempat nak mintak ampun. isshhh takut. 





Kat sini aku nak amik kesempatan untuk mintak maaf la pade sesapa yang penah terasa hati dengan aku ke, ape ke. yela, kekadang kita ni tak sedar yang percakapan kita dah buat orang lain kecik hati. kot-kot bergurau tak kene tempat ke. harap-harap dimaafin dong. ikhlas ni. bukan gurauan.









* Sekarang lebih berhati-hati untuk bergurau.



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat