Tuesday, July 27, 2010

~ JELAJAH BLOG RAMADHAN '1431~




Assalamualaikum dan salam perpaduan.




Saya tertarik untuk menyertai Jelajah Blog Ramadhan '1431 kelolaan Ben Ashaari ni antara salah satu sebabnya adalah untuk menambah kenalan dan secara tak langsung mempromosikan blog yang tak seberapa ni. harap anda anda semua terhibur. ;)




Pertama-tamanya, saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak '1431 kepada semua umat Islam amnya, dan blogger-blogger khasnya. Ramadhan bakal menjelma lebih kurang 2 minggu lagi. Jadi, macam mana dengan persiapan kamu kamu semua? Saya yakin semuanya berjalan dengan lancar. InsyaAllah.




Ok, raya pada kali ini saya tak pasti lagi sama ada nak buat open house atau pun tidak. Almaklumlah, rumah pun tak semegah mana. Tapi, saya sangat-sangat mengalu-alukan kedatangan kamu kamu semua untuk memeriahkan hari raya saya. Dan InsyaAllah, pastinya kedatangan tetamu-tetamu nanti akan diserikan dengan hidangan lauk-pauk dan kuih-muih sama ada yang hand-made atau tunjuk-tunjuk. ;P




Ini antara menu yang biasanya dihidangkan.


Nasi Impit daripada Hanieliza


Kuah Kacang daripada  Mama Fami


Rendang Ayam daripada Mama Sya


Kuah Lodeh daripada Kembara Qolbi




Ok, perfect. Biasanya memang hidangan inilah yang jadi menu utama masa Hari Raya Puasa setiap tahun. Kalau takde salah satu daripada menu di atas, memang tak sah. Jadi, sehari sebelum raya saya, kakak dan adik sama-sama bergotong-royong membantu mak di dapur. Masakan mak memang marvellous!!! Hingga menjilat jari. Jadi, nak fikir apa lagi, tak teringin ke nak merasa masakan saya dan mak saya? ;)




 Oh, dah tentu-tentu duit raya akan disediakan untuk anak-anak pembaca sekalian. Bukan ke itu dah jadi amalan. Dan untuk mak pak nya saya beri ini  sebagai cenderahati. Dah menjadi budaya kami untuk melayan tetamu dengan sebaik-baik layanan. InsyaAllah, kamu kamu semua takkan serik untuk bertandang ke rumah saya lagi. ;)




*Ribuan terima kasih kepada Abg Ben Ashaari atas program jelajah ini. ;) 


4 comments:

  1. salam perkenalan... :)
    slmt menyambut ramadhan yang bakal menjelma :)

    ReplyDelete
  2. salam miss izah...
    salam perkenalan...
    ye, selamat menyambut ramadhan al-mubarak...
    jemput dtg umah raya nnt... ;)

    ReplyDelete
  3. salam kenal dari Doha....
    uwaaaa berpose di perantauan la tahun ni

    ReplyDelete
  4. salam lelord....
    wahhh jauhnya merantau...
    keje sana ke?
    takpe...pose di Doha, raya di Malaysia...
    hehe....
    anyway, selamat menyambut ramadhan x lama lg...
    salam perkenalan...
    ;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat