Thursday, July 22, 2010

~ Kenangan dengan si rotan - Part 2 ~

Hai again.





Sambung dari entri kat bawah nun ek.




Tarik napas pepanjang.





Ok, skola kedua aku kat skola rendah. SK Batu 3. iaitu skola akak aku. oh, akak aku Pembantu Tadbir kat situ ye. die la yang rekemen kan. sila bagi tepukan kepada beliau. hehe. dah name pun skola rendah kan. so sume bebudak kenit je. nakal-nakal gitula tapi kalo kene herdik senyap trus. lain benor dengan skola first tadi.




Aku enjoy ngajar kat skola tu. dan saya tak perlu angkut rotan lagi! muka berseri-seri je tiap hari. hehe. seingat aku, aku kene ngajar BM, Sivik ngan Moral. perkara enteng itu. cume yang kureng best adalah cikgu-cikginya. aku baru pasan yang kebanyakan cikgu skola rendah ni sume dah veteren belaka. yang skola menengah ramai cikgu-cikgu baru. yela, korang mesti tau kan kenapa. malas plak aku nak cite pasal diploma, degree segala bagai. buat-buat paham jela ye.





Cikgu-cikgu veteren ni lain pe'el sikit. kuat emo. maybe diorang rase diorang dah pakar sangat kot. seolah-olah aku ni tak tau pebenda. padahal kalo nak ikutkan, standard aku lagi tinggi. maybe diorang jeles kot. hehehe. mujurla ade akak aku kat situ. so diorang macam segan gitu nak meng-apa-apa-kan aku. hehe. 






Anak-anak jiran kat umah mak aku pun bersepah skola kat situ. slalu diorang nampak aku kat umah lembut je. sampai skola, hahh trus jadi singa. tak kire la ko anak jiran ke, anak mak aku ke, kalo dah buat salah memang la aku hambat. pastu balik siap report kat mak die lagi. mak die gelak je cite kat aku. haaa camtula mak yang bagus. bukan main hentam cikgu je kalo anak kene marah or rotan. marah mesti bersebab. tak kuasa eiii aku nak marah tak tentu pasal. 





Aku stay skola tu pun dalam sebulan lebih gitu. sebab bulan 11 aku dah dipanggil untuk posting. yang sakit hatinya, gaji untuk skola kedua ni dapat lebih cepat dari skola pertama. hampeh kan? kerani makan gaji buta ke ape? sampaikan henfon aku ni takde kegunaan lain selain call diorang tanya dah buat gaji belum. lantakla ko nak marah ke ape. tu hak aku. 





Kesimpulan yang aku boleh buat, even skola pertama tu bebudaknya degil nauzubillah, tapi sekurang-kurangnya hubungan aku dengan cikgu-cikgu baik. berbanding skola kedua. dan honestly, aku lebih teringatkan kenangan di skola pertama berbanding skola kedua. miss u class P1!!!





* Pengalaman itu mematangkan. 



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat