Wednesday, July 14, 2010

~ Sharing is caring ~

Hai, morning sume...




Baru je pas makan ni. ade cikgu buat makan-makan. aku jarang makan nasi pepagi camni. tapi dah tu menunye, telan jela. mujur sedap. tapi kang jap jap lagi ke tandas la aku. huhu.




Korang mesti dah biase dengar or terjumpa words "sharing is caring" kan. aku pun dah naik muak tengok. hehe. ayat yang pendek tapi ada makna yang sangat mendalam. 





Ye, aku jenis yang tak suke pendam-pendam. sume nak share. orang pertama yang aku akan rujuk dah tentunya incek hubby. tiap-tiap hari ade je benda yang aku report kat die. (tak termasuk sesi aku dengan klien ye. itu etika). ape je yang aku buat or yang berlaku pada aku sepanjang hari tu aku akan cite kat die. dan aku suke dengan reaksi dan pendapat die. yang kekadang bukan macam yang aku nak. 





Masa mula-mula kawin dulu biasela kan masing-masing banyak simpan rahsia peribadi. malula kononnya. tapi bila dah hidup bersama, makan minum sepinggan, tidur sebantal, sume tu tak leh nak disorok dah. gatal je mulut nak bercerita. aku la yang banyak cakap. incek hubby kurang.





Tapi slow-slow aku tarik incek hubby supaya die pun buat camtu. share everything dengan aku. buang rasa malu or whatever. dan sekarang!! hasilnya, tiap hari die akan cite ape je yang berlaku kat tempat keje die. tiap kali die cite, aku rasa suke sangat sebab dari situ aku tau yang aku ni orang penting dalam hidup die. sigh sigh. even die ade masalah ape-ape pun die dah tak segan nak share dengan aku. yela, dah 2 tahun kawin nak segan ape lagi kan. luar dalam aku tau. heheh.





Tapi tulah kan. aku rase ade gak pasangan kat luar tu yang maybe masih susah nak share everything dengan partner masing-masing. masih ade gap di situ. aku tak dapat bayangkan camne diorang teruskan life tanpa sharing. tak rase stress ke? ehh korang jangan cakap aku memandai-mandai lak tau. serius memang ade. sape tu aku tak leh nak share la. aku taknak aibkan orang tu. tapi dia sampai ke tahap yang mana die lebih selesa share dengan kawan daripada partner sendiri. haaa camno tu?




Dari cite die aku tau la maybe pasangan die tu bukan jenis yang suke bercerita. kalo tanya skali, jawab skali. pastu die tak suke langsung bila ditanya pasal hal keje. bagi die, hal keje tu personal sangat. sampai langsung tak leh share dengan partner. huk aloh. 





Yela, manusia ni macam-macam ragamnya. kita rasa pelik tapi diorang rasa normal. diorang plak pelik bila tengok kita kemain la bercerita itu ini kat partner kita. terbalik suda. tapi aku selesa dengan cara aku ni. dari situ la kita boleh lebih mengenali partner kita, boleh tau isi hati dia, menambah keintiman perhubungan, dan macam-macam lagila. kalo aku nak list, sampai 10 entri pun tak abis lagi. 





Dan dari hari ke hari aku makin bahagia bila aku jadi rujukan paling utama incek hubby. sigh




* Sharing is caring. caring is loving. yeke? ;P



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat