Monday, July 12, 2010

~ Bila ex-bf add dalam FB! ~

Hai sume...





Hari ni banyak lak idea aku nak membebel dalam ni. yela nak bebel kat luar ni takde member lak kan. 




Aku nak tanya sikit kalo korang terjumpa balik ex-bf korang dalam FB ke, FS ke, Twitter ke, agak-agak ape reaksi korang ek? mesti sikit sebanyak korang nak gak bukak profile die kan. nak tengok gambo-gambo die, nak tengok ape cite terbaru pasal die sekarang, dah kawin ke belum.





Aku cite pasal ni sebab baruuu je sat tadi ex-bf mase aku blaja dulu add aku dalam FB. sebelum ni aku tak terjumpe pun die. plak tu die guna nick bukan nama sebenar die. aku kalo orang tak kenal ni memang aku takkan approve. so aku pun bukakla profile die. sebab mutual fren ramai. aku agak mesti kawan lama. sekali bukak album gambo, kuar gambo die la. terkejut gak aku. 




Aku skang dalam dilema nak approve ke tak die. bukan ape. aku taknak kalo-kalo incek hubby terrrjumpa die dalam fren-list aku. incek hubby kenal sangat dengan mamat tu. siap penah gaduh-gaduh lagi dulu. kire sekarang ni incek hubby memang anti habisla dengan die. dengar name je pun dah hilang mood. 





Mesti korang cakap incek hubby aku ngade-ngade kan. dengan ex-bf pun nak jeles. hehe. tapi kalo aku pun aku jeles gak. lebih-lebih lagi laki kan leh kawin 4. kalo die terjumpa balik ex-gf lama mestila mak jeles nyahhh ooiii. tapi setau aku die takde ex-gf. sebab aku first love die. ngeh ngeh ngeh. aku jela banyak koleksi dulu kala. biasela mak dulu gatal sikit noxx. hahah. 




Tapi kalo fikir logik memang tak patutla incek hubby nak jeles. aku kan dah jadi hak dia sepenuhnya. aku masih waras lagi untuk bezakan yang mana halal, yang mana haram. tapi tulah kan. zaman sekarang ni ape-ape pun boleh jadi. no wonder la bini orang or laki orang kene beware dengan benda ni. jangan sampai terjebak. buruk padahnya.





So, bila dah fikir semasak-masaknya, aku pun ignore jela mamat tu. malas nak timbulkan masalah. incek hubby tu pas kawin cemburunya makin menjadi-jadi. aku baru online jap dah sibuk jenguk-jenguk tengok aku buat ape. takut no bininya ni main kayu 3. nauzubillah. minta-minta dijauhkan dari sume tu.





* Biar nyesal sekarang, jangan nyesal kemudian. 



1 comment:

  1. sama ngan ur opinion..
    elok ignore je..

    kang lain plak jadinya nanti..

    tiba2 je ke dia msg kat wall kita ayat gini ke..

    "sayang.. i rindu kat u laa"..
    "i miss u laa"
    "kita putus dulu ko punya pasal laa"

    ahaks.. kalau ayat cam spesis gitu..
    yang kena kita..

    baik elakkan dari terkena..

    cam saya lain plak.. 2 ex dulu ada je dalam fb.. sebab putus cara baik kan..

    cuma yg lagi sorang je.. x rasa nak add.. sebab putus cara x baik..
    elok x add pun.. bahaya nanti..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat