Friday, July 23, 2010

~ Takziah Kak Reen ;'( ~


Hai. selamat hari Jumaat. 





Best betul cuaca hari ni. mendung-mendung nak ujan gitu. same gak macam mendungnya hati aku. haihh ape kaitan dengan ko plak ni. haaa ni la nak cite ni.




Malam semalam tetiba aku tergerak hati nak mesej mentor aku mase praktikal kat SMK Alor Akar dulu, Kak Shireen a.k.a Kak Reen. saje nak tanya kabo. die balas cakap tak berapa sihat. yang aku ni niat nak bergurau, terus je tanya tak sihat sebab ade isi ke. pastu die balas,





"Nak ade isi apenye diela. suami kak reen dah takde. huhuhu."





Aku tersentap di situ. bergurau ke Kak Reen ni. sebab ade huhuhu plak tu. aku taknak fikir bukan-bukan terus aku balas balik,





"Takde?? takde yang camne kak reen?"





Aku tak pastila betul ke tak soklan aku tu. sebab terkejut sangat kan. agak lame gak nak tunggu dia reply balik. pastu henfon aku bunyik lagi.





"Dah meninggalkan kak reen buat selama-lamanya...."





What???? aku yang mase tu tengah baring terus terduduk. aku terus bagitau incek hubby yang tengah syok main game. sedihnyaaa. kalo ade depan mata memang aku peluk-peluk Kak Reen. pastu aku terus rase bersalah yang amat!! sebab bergurau camtu. mesti buat dia lagi sedih. aku balas balik,





"Yeke kak reen...sy minta maaf sgt2 sebab x tau...Ya Allah bersalahnya sy rasa...maafkan sy ye kak reen..."





Tu jela yang mampu aku balas. sebab rasa bersalah sangat. kalo boleh nak sujud depan die mintak maaf sebab mulut lepas. tapi aku memang tau tau pun pasal hal tu. takde sape yang bagitau. aku mula bagi mesej yang penuh dengan kata-kata semangat. aku tau die masih sedih. 





Mula-mula aku tak tanya sebab kematian suami dia. macam tak tau plak nak tanya camne. takut die bertambah sedih. agak dah lama tu baru aku tanya. tu pun aku mintak permission dulu. kalo die tak keberatan untuk cite. Kak Reen bagitau arwah kena serangan jantung yang serius. sebelum tu tak penah sakit apa-apa. 19 April 2010, jam 10.20 malam, suaminya meninggal di Wad Kecemasan Hospital Besar di Kuantan. die yang anta suaminya malam tu. sebelum tu sihat, masuk wad terus tak jumpa. sedih kan?





Aku cuba tahan airmata tapi akhirnya tumpah gak. sebab aku rapat dengan Kak Reen dulu. die banyak tunjuk ajar aku. dan aku penah jumpa dengan arwah suami die. diorang memang pasangan yang romantik. even anak-anak dah besar tapi masih lagi macam pasangan muda. dan arwah seorang bapa yang sangat penyayang. Kak Reen bagitau sejak akhir-akhir ni die makin rindu dengan arwah. kekadang die tak tau nak buat ape. die menangis je. 





Yang buat aku terharu, Kak Reen sempat berpesan pada mesej terakhirnya supaya jaga suami baik-baik sementara masih ada. kehilangan yang abadi terlalu memeritkan. aku tersedu di situ. aku yakin Kak Reen kuat untuk menempuh hari-hari yang mendatang demi anak-anak. 





* Akan tiba masa kita juga.  



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat