Wednesday, July 28, 2010

~ Mana satu kawan, mana satu lawan ~



Hai again.





Tetiba aku terasa nak share satu cite kat kamu kamu sume. benda ni berlaku pada diri aku sendiri pada suatu masa dahulu. tak la lama sangat. masa aku blaja kat UPSI dulu. dan benda ni juga aku dapat tau masa aku hampir-hampir nak kawin. pening? ok, aku cite dari awal.





Masa blaja dulu aku ade 2 orang kawan baik. ye, aku memang suka kawan dengan diorang. langsung takde rasa syak apa-apa. biaselah mase blaja dulu aku ramai kawan laki. sume aku anggap kawan. dan aku ade sorang bf (yang sekarang dah jadi incek hubby).





 Tapi, yelah mungkin pergaulan aku tu kurang disenangi oleh kawan baik aku 2 orang tu. dan perasaan tu tak pernah diluahkan pada aku. means, diorang tak penah pun nasihatkan aku supaya jangan berkawan dengan ramai laki. so aku tak sangka apa-apa la di situ. aku ingat diorang faham yang aku cuma berkawan. 





Nak dijadikan cite, dalam diam-diam rupanya diorang berpakat untuk jumpa dengan bf aku. serius, time tu memang aku tak tau langsung. yang bf aku pun takde cakap apa-apa. mase diorang jumpa tu, diorang cite sume kelakuan aku pada si bf ni. dan yang paling buat aku terkejut sangat, diorang siap suruh bf aku TINGGALKAN aku!!! yesss. itu yang diorang cakap.





 Dari mana aku tau sume ni? dari bf aku tula. cuma die cite dah lama pas kejadian tu berlaku. tu pun sebab kitorang tengah berperang. sampai terkeluar sume cite-cite yang lama. mula-mula dapat tau memang aku terduduk. tak tau nak fikir ape. macam tak percaya tapi memang berlaku. serius memang aku tak sangka diorang sanggup khianati aku. padahal sepanjang kitorang berkawan aku sangat-sangat jaga hati diorang. tapi rupanya....





Bf aku cakap kawan aku tu nak tolong die. then aku balas balik, sekarang ni sape yang kawan baik dengan diorang? aku ke dia? patutnya diorang tolong aku dulu kan. kalo tak puas hati pun takkan tak boleh nak slow talk dengan aku. selama ni aku boleh je terima teguran. bila jadi camni boleh plak terus pegi kat bf aku dan tikam aku!!! macam ni ke kawan?





Dan nasib baiklah bf aku ni masih boleh fikir baik buruk. die pun ade terfikir kenapa diorang sampai buat camtu kat aku. tapi aku bengkek gakla dengan bf aku tu. sebab lama sangat simpan rahsia. ibaratnya die pun bersubahat gakla. memang perang besar pastu. nasibla jodoh kuat.





Jujurnya, lepas je aku tau cite tu, aku dah ade persepsi yang tak best pada diorang. kepercayaan hilang sama skali. nasib baikla mase aku dapat tau tu kitorang dah habis blaja. so tak jumpa dahla. cuma aku ade mesej salah seorang untuk bagitau yang aku dah tau pasal hal tu. memang aku kecewa sangat. rasa dikhianati. rasa selama aku baik dengan diorang tu, langsung tak dihargai. tapi dibalas dengan sume ni. 





Bukan ke lebih baik kalo diorang cuba tolong untuk satukan aku dengan bf. bukan memecahbelahkan. tahla, bila aku teringat balik cite ni, aku jadi sedih sangat. even sekarang ni pun aku masih contact lagi dengan diorang, tapi aku takkan lupa ape yang diorang dah penah buat kat aku sampai bila-bila. hanya Allah je yang mampu membalasnya.





Korang nilai la sendiri kawan jenis ape camni. mungkin ada yang menyokong tindakan diorang. tapi atas dasar ape? plissss explain to me. i need a very very gud reason.





* Sekarang lebih berhati-hati untuk percaya kawan. 



8 comments:

  1. agaknya dorang jeles tgok hbungan cik dila ng bf kut.sungguh kawan makan kawan namanya tuh.sabar jela ea =)

    *cik shabah jgk mngalami masalah yg sma.jom usha kat belog cik shabah =)

    ReplyDelete
  2. hai cik shabah...
    emmmm x taula kalo diorang jeles...
    tp diorang pun dah ade bf gak...
    diorang leh ckp kt bf yg bf leh dpt lebih baik dr saya...
    tak ke terlalu kurang ajar tu?
    hmmm...
    ok, nak jenguk blog cik shabah lak...
    anyway thanx 4 the comment k... ;)

    ReplyDelete
  3. biasa la tu... rambut je hitam.. hati lain-lain. emm.. dah la... yg lepas tu... maafkan je lah. Tak elok disimpan dlm hati.

    ReplyDelete
  4. hai anastasyea...
    emmm betul tu hati lain2 kan...
    actually dah lame maafkan diorang...
    tp utk lupakan tidak sekali2...
    msh bkawan smpai skrg...
    sy bkn jenis pendendam...
    cuma kecewa...
    anyway, thanx ye cik anastasyea... ;)

    ReplyDelete
  5. dila,
    betol kan, kite eh kawan lagik ngn dia, tp kita takkan lupe apa dia dh buat kan...sbb pernah rs gak...

    xperla dila, seb baek incek suami tuh tahu fikir kan...ameen...smoge jodoh yg kuat nih berkekalan ke alam syurga ameen...

    ReplyDelete
  6. Hai Adila. Dah tido ke? Heheh, sori. Saya datang ke 'kediaman' kamu lewat malam begini. Hehe...

    Guess what, bila baca entri ni, buat luka saya berdarah kembali. Peristiwa tu baru berlaku. Ada saya tulis dalam blog. Broken friendship.

    Beza nya, saya lebih berani face to face tapi untuk seketika saja. Lepas tu, sebab kecewa yang amat, saya malas nak kata apa.

    Berdiam dan lihat dari jauh. Diam tak beerti kalah, bukan?

    Walaupun kes nya tak sama macam yang kamu hadapi, tentu nya lebih teruk sebab susah bersama, senang sorang2. Memang teruk saya jatuh. Dan mungkin masih ada konspirasi nak jatuh kan saya. Tapi saya percaya dan saya tau apa yang saya buat. Cukuplah ALLAH yang mengetahui segala sesuatu.

    Sekarang, tak nak la simpan benda2 macam tu. Semak fikiran je kan. Lebih baik tumpu pada husband ;p

    Jaga rumahtangga seeloknya dan buktikan hubungan kamu dan pasangan kekal bahagia bersama selamanya. :D Aminnn..

    ReplyDelete
  7. hai hany...
    ye betol tu...
    kwn tetap kwn cuma percaya tu dah kurangla...
    nasib baikla sy ni bkn jenis pendendam...
    dan nasib baik gak masing2 duk jauh...
    bile ingat blk mmg kecewa yg teramat...
    tp cuba utk ingat benda yg baik2 je...
    ;)

    ReplyDelete
  8. hai azlina...
    ohhh kalo kul 12 lebih mlm td sy masih bergolek2 lg atas katil tp x leh tido...huby dh bdengkur kat sblh...hehe...
    ye, malas nak fikir benda2 cmtu...buat mood kita jd down je kan...cuma smlm tetiba teringat blk kisah2 lame...
    kdg2 terfikir camne la diorg leh selamba je mengadap muka sy lepas ape yg diorg dh buat...
    langsung takde rase bersalah...
    agaknya diorg anggap ape yg diorg buat tu dah betul sgt2 kot...
    tahla...biarla...
    Tuhan lebih tau ape niat diorang...
    anyway thanx ye azlina... ;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat